Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 August 2012

Damage Has Been Done

Due to some hardhead and egoistic leaders in Pakatan Rakyat on Merdeka Theme issue, major damage has been done. Bad image has been created.

Pergh... Speaking London lagie gua nih.. Hahaha... Skali skala boh...

Oh yer... Kerosakan besar telah pun berlaku dan kerosakan ini sebenarnya agak payah untuk diperbetulkan... Hanya kerana sikap kepala batu, ego dan berlagak sombong beberapa pimpinan dalam Pakatan Rakyat maka reputasi dan kredibiliti Pakatan Rakyat kini dipertikai...

Peluang besar untuk Pakatan Rakyat menguasai kuasa politik dan pentadbiran di Malaysia kini nampaknya telah berkecai.. Musnah hanya kerana kerja bodoh beberapa pimpinan ini...

Gua berani berkata yang Pakatan Rakyat kini dilihat lebih mengarut daripada Barisan Nasional... Pengundi yang berada diatas pagar kini nampaknya tidak lagi berasa yakin untuk memilih Pakatan Rakyat.

Sepertimana yang gua tuliskan sebelum ini.... Kerosakan sudah berlaku dan susah untuk diperbetulkan.. Seperti kata pepatah Melayu... Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya...

Sayonara Pakatan Rakyat... Sayonara PRU13... Sayonara Putrajaya... By-bye babeh....

5 comments:

  1. jangan mengalah bro,wa suka ada lagi orang macam lu bro dalam PR..rasional dan pragmatik pemikirannya,Out from the box bila berfikir.

    InsyaAllah,Pengundi atas pagar rata2nya mind dorang kehadapan skit berbanding penyokong2 fanatik kerana terdedahnya mereka dengan pelbagai sumber informasi.

    Tiada benda yang perfect Bro dalam dunia ni..selagi boleh tarik perahu yang sudah terlajak tu,kita tarik. ^_^

    ReplyDelete
  2. Bhai Zack...

    Gua belum lagi mau mengalah... hahaha... cuma gua luahkan aper yang terbuku dalam ati jer...

    BN tak semestinya teruk... PR tak semestinya bagoosh... cuma yang membezakan... BN dah terbukti memang mengarut... PR takkan la mau jadi macam BN... hahaha

    ReplyDelete
  3. Hahahaha,Aku yakin..golongan seperti aku ni sentiasa memerhati perkembangan politik semasa,walaupun kami diam tak semestinya kami menjadi seorang ignorant.

    Aku sebenarnya faham,PR jauh masih sangat muda dalam memerintah,pasti banyak rintangan yang berlaku dan melakukan pelbagai kesilapan yang boleh menjadi batu penghalang kepada keyakinan rakyat..tapi itu bukan ukuran total warga atas pagar dalam menilai.

    Serius aku cakap Bro,Aku lebih suka tekankan Kematangan pengikut2 politik dalam berpolitik..sebab mereka ini yang akan menjadi duta kepada parti,dengan sikap mereka yang taksub membabi buta,Ignorant,bersikap tipikal,tidak kritis dan rasional dalam menilai sesuatu isu menyebabkan orang macam aku ni menyampah bro.

    Aku rasa PR dah buat yg terbaik(dont worry about that),aku rasa ko pun kadang2 kena fokus dan kritik sikap penyokong politik malaysia ni bro..ajar mereka menjadi matang dan telus..baru orang pandang tinggi bro.hehehe melalut plak..

    ReplyDelete
  4. Kalau semua rakyat macam gua takpe jugak... Asal Bukan Umno. Tapi majoriti atas pagar boleh swing anytime even last minute. Itu yang bahaya.

    Pemimpin PR ni kadang-kadang gua tengok macam gila publisiti je. Semua nak menonjol diri masing-masing.

    Pemimpin perlu ingat. Pemikiran rakyat malaysia bukan macam pemikiran rakyat negara maju. Jauh lagi ketinggalan. Kalau siapa yang pernah ke luar negara terutama eropah, mereka pasti boleh menilai cara rakyat sana berfikir.

    Gua berani cakap PR menang pru12 dulu pun 60% adalah nasib (selain dari kuasa Allah). Dan gua juga berani tuduh bahawa pemimpin PR kebanyakannya terkena kejutan budaya macam apa yang dialami pas semasa di terengganu dulu.

    Dapat kuasa secara tiba-tiba tapi tak tau nak mentadbir sebab lupa nak tuntut ilmu pentadbiran. Asyik tuntut ilmu feqah je. Mungkin dia orang menganggap ilmu mentadbir tu bukan ilmu akhirat kot?

    Apa pun gua masih harap pemimpin PR buang segala ego dan jangan malu-malu belajar sesuatu yang baru kalau kita tak ada ilmu tersebut.

    Panjang sangat dah komen dan mula mengarut gua nih sebab tak tido lagi. Kalau salah cakap mintak maaf le ye sebab gua tak double check pon. Kepala dah mamai...

    Anak bulan masih tak kelihatan dari hari Isnin gua dok tunggu.... huhuhu...

    ReplyDelete
  5. Bhai Waris...

    Pergh... panjang detail lu punya penjelasan... hahaha... hebat wacana ilmu lu nih... hahaha...

    Bhai... gua macam lu gak... selagi diorang banyak ego.... alamat sampai kesudah lar... hahaha

    P/S Market masih lagi sideway tahap dewa ... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1