Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

14 December 2012

Rumah Orang Asli Bernilai RM73 Ribu?

Bhai... Sebelum gua nak citer mender... lu baca artikel nih dulu.... gua rembat dari Sinar Harian.... hehehe


Okeh... peruntukan sebanyak RM67 juta untuk bina rumah Orang Asli (Asal) .... berapa banyak rumah... hehehe...  190 rumah baru.... dan repair 82 rumah sedia ada..... repair aper... hahaha ... ini harga RM73 ribu nih gua kira lamsam ... 272 rumah.... tak kira rumah baru atau repair rumah sedia ada....

Okeh la.... cuba kasitau aper spec rumah baru yang disediakan untuk orang Asli (Asal) nih.... rumah batu setingkat dengan 3 bilik dan 2 bilik air ker.... atau rumah batu 2 bilik dan 1 bilik air... cuba habaq mai.... Pastue.... Atap dier jenis aper.... Genting tanah liat ker... atau Genting simen.... atau asbestos kot.... tapi jarang jumpa la plak gua... yang biasa gua jumpa rumah Orang Asal yang dibantu oleh Kerajaan Malaysia mesti rumah dier rumah batu 2 bilik dan 1 bilik air dengan bumbung zink jer....

Jadi... takkan la harga rumah tu boleh sampai RM73 ribu sebuah.... gua assume la kos kseluruhan untuk rumah nih semua sekitar RM20 juta.... yang lagi RM47 juta tue aderlah untuk prasarana... macam jalan berturap.... aper kejadahnyer... banyak perumahan orang Asal yang disediakan dan dibantu oleh Kerajaan nih hanya dibekalkan dengan jalan tanah merah berkerikil .... takkan la tue pon mahal....

Lagi satu.... kos nak buat rumah nih.... takkan la mahal sangat sebab ianya dibuat oleh Kor Jurutera ATM ... biasanyer ini adalah dibawah Khidmat Sosial ATM ... kira macam CSR la bagi syarikat swasta... takder caj mender.... 

So.... takkan la semua tu semahal tu.... atau.... hehehe,..... Shafie Apdal sudah bedal ka.... hahaha... yer la... nak bayar sama Zahida Rafiq ... hahaha

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1