Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 January 2014

PUSPAKOM : Satu Lubuk Duit

Bhai/DeeDee semua...

Ini adalah satu rahsia terbuka .... orang putih kata "Open Secret" .... semua orang tahu... tak kisah la dier nih bawak lori ka... bawak motorsikal ka... bawak teksi ka..... Hahahaha.... semua orang tahu... tapi kalo ader yang tak tahu lagi bahawa PUSPAKOM ader lah satu lubuk duit.... meh sini gua habaq mai.... Hahahaha

Camnie..... Okeh.... setiap enam bulan.... pemilik lori perlu menghantar lori mereka ke PUSPAKOM untuk dibuat pemeriksaan.... ini wajib... kalo gagal... lori tersebut takkan dapat nak renew cukai jalan.... Hahaha... Kita semua tau... bahawa pemeriksaan di PUSPAKOM nih cukup membuang masa.... pasainyer berlambak kenderaan nak kena pegi sana..... jadi.... sebagai jalan mudah.... hehehehe .... ader ulat-ulat tertentu yang mengambil upah memproses semuanya sehingga lulus ujian PUSPAKOM walaupun kenderaan tersebut takder disemak pon...

Semuanya atas kertas... semua boleh jadi magik.... semuanya boleh diselesaikan dengan duit.... cukup duit lu bayar... semua boleh setel.... Hahaha....  Malah motorsikal yang dah lama mampus cukai jalan (road tax) pon boleh renew walaupon tak dibawak pon ke PUSPAKOM.... janji cukup sen yang dibayar.... Hahahaha...

PUSPAKOM nih dibuat untuk menguntungkan satu puak... dan dalam proses menguntungkan puak itu... ader lagi beberapa puak plak yang dapat tempias untung atas angin.... Hahahaha.... dimana silapnyer.... banyak la bhai.... samer cam kes lesen memandu terbang.... camana boleh ader.... samer jer scope jalan citer dier... Hahahaha


So.... tak terkejut la gua biler baca laporan kes kemalangan bas di Genting Highland baru-baru nih yang mengorbankan 37 orang..... mmmm... dah boleh agak dah aper isu disebaliknya.... hahaha (sori aaa gua bukan gelakkan mangsa termasuklah pemandu bas yang juga jadi mangsa.... tapi gua gelakkan JPJ dan PUSPAKOM) ... dah saspek dah....

Tabley salahkan pemandu bas semata-mata macam aper yang media cetak serta elektronik buat.... siap mengaibkan pemandu bas yang juga turut terkorban... aper lu ingat dier suka-suka ker nak mati.... Tapi Utusan Malaysia dan TV3 dok taji dan aibkan pemandu bas tue..... aper daaa...

4 comments:

  1. aku setuju sgt....puspakom tempat rasuah berleluasa...kalo x dijenguk dan diambil tindakan oleh oleh MACC, kemalangan yg makin negri akan terjadi nnt...tungguuuuuuu

    ReplyDelete
  2. Bhai...

    ada satu lagi cara depa nak 'tai chi' duit tu bhai... kiranya macam indirect free kicklah... lori datang test, fail... datang lagi,fail... datang lagi, fail... ada je benda yang fail... dah 3 kali Bhai (tapi biasanya tak sampai 3 kali pun)... driver tu tanya macam mana nak pass nie... inspector pun sound, lu punya foreman tarak baguih... dia suggest pergi kat workshop yang dah kautim ngan dia... pas pergi kat workshop tu, test balik,semuanya clear... ngalahkan keter baru condition dia (on paperlah)...

    entah betuih entah tidak ceter nie, aku pun tak tahu sebab perawi ceter nie pun tak baguih akhlak dia... tapi hanya orang yang tak baguih akhlak je tahu jalan macam mana nak pusing-pusing nie...

    COBOL

    ReplyDelete
  3. kalau tak silap kebanyakan staf adalah beragama Islam macam mana boleh jadi sampai macam ni
    tak de rasa takut langsung ke dosa yang dibuat tu atau peraturan tu ketat sangat
    takut mati tak sempat taubat anak bini terus makan harta haram

    ReplyDelete
  4. dsebabkan nila setitik,rosak susu sebelanga..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1