Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 July 2015

Siapa Kena Game?

Bhai/DeeDee semua...

Ramai orang menyangka yang kena game dalam insiden rombakan kabinet Malaysia aderlah Muhyiddin Yassin.. Tapi diorang sebenarnya silap... Hahaha ... Lu orang ingat tak lagi lebih kurang sebulan sudah gua ader hintkan kat dalam blog nih pasai satu laporan khas yang Agensi buat untuk disalorkan kepada Najib Razak... Laporan khas beekaitan dengan peluang dan jangkaan serta kekuatan sokongan dan politik tanahair...

Nih gua nak kasi sikit lagi hint,,,

Dalam laporan tue ... Ader tiga perkara utama yang dicadangkan supaya Najib Razak buat... Jika beliau mahu BN masih kekal dalam status quo dan jugak jawatan dia sebagai Perdana Menteri.... Pertamanya dia kena panggil semua orang sama ada secara berkelompok mahupun secara berseorangan untuk tahu kecenderungan sokongan mereka... Dengan cara ini bolehlah Najib Razak membuat perancangan awal... Dan hasil dari perkara ini maka wajiblah satu rombakan kabinet dibuat..

Keduanya adalah dengan membubarkan Parlimen dengan kadar segera untuk memastikan semya yang tidak satu aliran dengannya dapat disingkirkan secara berjemaah... Hahaha... Cara ini jugak Agensi ader bagi cadangan yang lebih detail... Yang itu lu orang tak perlu tahu la... Hahaha

Dan perkara ketiga tue.... Hahaha... Yang itu sori aaaa... Off record.... Hahaha... Cukup lah yang tahu cuma Agensi dan Najib Razak sajer.... Sebab perkara ketiga tue setebal 14 muka surat adalah benda yang sepenuhnya gua tulis.... Hahaha ... Maaflah yer... Nanti kantoi la gua.... (Gua tulis nih pon setelah mendapat "greenlight" dari bos besar kat Agensi yang dulu gua pernah berkhidmat)..... Hahaha

So... Dalam isu saper kena game... Hahaha.. Sebenarnya yang kena game dalam episod rombakan kabinet ini bukanlah Muhyiddin Yassiin, bukan juga Mahathir Mohamed.... Tapi.... Tapi ader seorang tue yang namanya cukup laju dibibir rakyat yahg prihatin politik di Malaysia nih.... Hahaha... You know what i mean kan... Hahaha

Aper pon... Kita tunggu la dalam sebulan dua nih... Apee akan jadi dalam politik Malaysia... By the way... Tak sampai pon 18 bulan dah tinggal... Hahaha

12 comments:

  1. itu pasai manusia apa saja depa buat asalkan boleh lekat kosa
    guna apa saja jentera untuk terus berkosa selagi duk kuat
    masaaaalah besar penyamun perompak perasuah n sistem
    sistem tersekat sekat bila nak di ikat jb(jerong besar)
    inilah yang buat rakyat jadi susah
    tpm kena buang biasa bila pulak pm nak kena buang (ni baru berita)

    ReplyDelete
  2. Takkan Anwar Ibrahim lg...motif?

    ReplyDelete
  3. Takkan Anwar Ibrahim lg...motif?

    ReplyDelete
  4. najib kena game sebab wak din buat seolah2 dia kena buang sebab isu 1MDB..kaki dan tangan jibby tak cukup laju utk pastikan dia tak buat ucapan kat mana2 dlm tempoh nak buang haritu..

    ko cadangkan diversion ke? ko cadangkan bo letup kat KL dan beberapa orang akan ditangkap utk alih isu..??

    aymy8888

    ReplyDelete
  5. Wow! Suspen betul ni... tapi tak perlu risau la. Everything will go back to normal. BN/UMNO akan tetap kekal berkuasa. Org melayu kebanyakannya kurang cerdik & malas berfikir...

    ReplyDelete
  6. TERBAIK NAJIB AKA PIEM 1M... TINDAKAN BIJAK ANDA MEMANG JITU
    BUANG SEMUA ORG BIJAK PANDAI... TINGGALKAN YG SEANGKATAN & SEHALA TUJUAN SHJ DLM KABINET
    TAHNIAH KERANA MEMUDAHKAN KAMI GHB+PKR+DAP UTK NEXT PRU
    LOVE YOU LAAAH

    ReplyDelete
  7. Ala...bro C++ ni..dah la aku ni jenis slow..

    cepat la bagi hint..xsabar nak tunggu ni..

    ReplyDelete
  8. Bhai...

    Lu punya blog still tak bleh bukak kat henset gua (mozilla - android)...autoclose la...bukak kalo, blom abis loading trus autoclose...lu ada ubah setting ka? sebab dolu-dolu ok je...dua tiga menjak ni jadi itu macam...lain blog sumer ok je...

    ReplyDelete
  9. Aku rasa la,Mahathir masih ada hantu dlm kabinet najib yg baru.
    Hantu terakhir..
    Buah last..
    Nangis punyaaa

    ReplyDelete
  10. bang bhai
    B Aman terbako apa pasal lak

    ReplyDelete
  11. Bhai..

    Lu ada kasi jalan ka pada Najib dengan memberi beberapa option untuk dia kekal berkuasa? Lu tak kesian ka sama rakyat kalau Najib masih kekal lagi. kesian Bhai....takut nanti ditanya di sana nanti..lu kena jawab juga bhai.

    Huhuhu

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1