Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 April 2018

Siapa Nak Mulakan Injunksi Terhadap UMNO?

Bhai/DeeDee semua...

Ramai yang dok kata (termasuklah Rais Yatim) berkenaan pekara isu besar yang membahayakan UMNO pada hari ini... dinama sepatutnya Ahli MT UMNO harus sedia pergi ke Mahkamah untuk merujuk keabsahan lanjutan masa untuk pemilihan MT UMNO sehingga 19 April 2018...

Tapi pada pandangan gua (dari sudut undang-undang), mana-mana ahli UMNO yang masih sah keahliannya sebenarnya layak (mempunyai locus standi) bagi membawa perkara ini ke Mahkamah tanpa melibatkan ahli Majlis Tertinggi... namun ianya nampak kurang molek kerana tidak mengikut saluran yang betul...

Adapun bagi mana-mana orang awam lainnya hanya boleh mendapatkan perintah Mahkamah (injunksi) atas keabsahan gabungan Barisan Nasional dari menggunakan lambang Dacing kerana salah satu parti dalam gabungan itu tergantung isu berkaitan perlembagaan parti...

Untuk itu perlu ada tindakan segera yang diambil oleh mana-mana pihak sebelum bermulanya hari pengundian kerana secara otomatiknya setiap keputusan pada PRU14 boleh dicabar di Mahkamah sekiranya isu perlembagaan UMNO ini tidak diselesaikan. SPR dan ROS boleh disaman jika sekiranya membenarkan UMNO terus bertanding dan gabungan Barisan Nasional masih digunakan.

Untuk mengelakkan masalah yang berlaku... UMNO boleh menggunakan pendekatan BERSATU dalam senario mereka. Gabungan Barisan Nasional boleh memilih untuk menggunakan logo MCA atau MIC untuk menyertai PRU14 dengan membawa watikah dan surat kebenaran yang ditandatangani...

Jika SPR terus membenarkan Barisan Nasional menggunakan logo Dacing, maka bersedialah SPR untuk disaman selepas PRU14 nanti...

Adee paham ka???

UPDATE : Akhirnya ada yang amik tindakan...

6 comments:

  1. ha ha ha UMNO pulak bermasalah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia tunggu penamaan calon dulu. lepas tu buat bantahan, jadi otomatik bn kalah sbb umno tidak sah. kalau 3 penjuru dah tinggal 2 penjuru. PH ada peluang perintah malaysia

      Delete
  2. Makna nya dari segi undang2 umno dah mampos ahh eh.
    KahkahKah

    ReplyDelete
  3. Mana ada dalam dunia, lain orang lain yang beri kelulusan atas nama apa????

    ReplyDelete
  4. "Mereka membuat tipu daya,dan Allah membalas tipu daya mereka itu.Dan Allah sebaik-baik pembalas tipu daya"(Ali Imran:54)

    ReplyDelete
  5. Pulang balik paku buah keras dgn KP ROS pun terkehel. Kalu bab bubar sementara BERSATU ROS mengambil tindakan dari lebih 400 aduan2 ajen provocateur, surat yang sama, format yg entah brp upah Kamarulzaman Habibur atau Latif utk buat aduan, demo dan sidang media.

    Allah terbalikkan situasi bila berkonspirasi nak curi pilihanraya cara zalim rupa2nya UMNO sendiri pun bukan Parti yang tidak sah. Adooi, tak semena2 mampus lah Jho Lho kena pulang balik duit curi. Ada chance rakyat marhaen yang susah bayar GST terakhir pada 9/5.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1