Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 March 2019

Kesian Sungguh Lar

Bhai/DeeDee semua...

Satu part yang paling best dalam hidup adalah apabila kita berpeluang menyampai hujah-hujah kita secara beradab sopan, berakhlak dan lengkap berfakta dalam waktu kita berdepan dengan puak-puak yang tidak sealiran dengan kita sama ada dari segi pemikiran mahupun ideologi...

Tambah lagi bila kita terus kekal beradab sopan, berakhlak dan berfakta sewaktu penhujahan itu walaupun kita diserang bertubi-tubi dengan caci maki, jari tengah mahupun ditengking sampai dilibatkan seluruh ahli keluarga walau yang dah meninggal dunia oleh puak yang kita sedang berhujah itu. Kesian sungguh lar...

Setakat dibabikan, dianjingkan, dikeldaikan, diaerigalakan, dikhadamkan itu kira zikir biasa dah tue.. belum lagi masuk dilaknatkan, dimurtadkan, dimunafikkan, dikafirkan malah disumpah laknatullah pun ada... itu perkara biasa... walaupun pelaku yang membuat zikir itu afalah golongan yang katanya tinggi dan hebat ilmu agamanya...

Apa lagi label dan branding yang tak pernah gua kena... hahaha... gua helak jer... moga Allah Taala tidak mengambil nyawa mereka-mereka ini ketika mereka melantunkan semua zikir ini kepada gua..

Tapi kan... ada sesuatu yang pelik disini ... gua tak pernah pulak dizikirkan macam ji bila berhujah dengan puak-puak yang sah kafir dan kuffar waima level paderi atau sami.... Pelik sungguh lar... apa nak jadilah.... Patutlah pun ader sorang kawan pernah bagitau yang Bangsa Melayu ni adalah sebahagian dari Bani Yahudi yang hilang tu... maybe la Bangsa Melayu  ni lebih Yahudi dari Yahudi kot?? Ntahla...

Hahahaha... Ader paham ka???

6 comments:

  1. Gua faham perasan lu....

    ReplyDelete
  2. Setuju sangat
    Saya dah lama dok kata kat kawan 2

    MelayuZion

    ReplyDelete
  3. Bangsa Melayu ni adalah sebahagian dari Bani Yahudi yang hilang tu... maybe la Bangsa Melayu ni lebih Yahudi dari Yahudi kot??

    mungkin termasuk la kita kot

    Dan apabila mereka mendengar perkataan yang tidak bermanfaat, mereka berpaling daripadanya dan mereka berkata: "Bagi kami amal-amal kami dan bagimu amal-amalmu, kesejahteraan atas dirimu, kami tidak ingin bergaul dengan orang-orang jahil".

    Nabi lagi terok dihina di pukoi n nak di bunuhhh

    Demi masa.
    Sesungguhnya manusia itu benar-benar berada dalam kerugian,
    kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya menaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

    Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi?

    kita kan terus diuji smapai mati

    seganas ganas rimua tak heret kita masuk neraka
    tapi ada manusia boleh heret kita ke dasar neraka

    kita kena banyak belajar lagi
    ilmu Allah luas

    Dan seandainya pohon-pohon di bumi menjadi pena dan laut menjadi tinta, ditambahkan kepadanya tujuh laut (lagi) sesudah keringnya, niscaya tidak akan habis-habisnya (dituliskan) kalimat Allah.
    Sesungguhnya Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.

    ReplyDelete
  4. betul la kot. tgk di KB pun tak da pengumuman harga parking naik. Dulu sebelum diswastakan RM0.40 untuk 30 minit pertama lepas tu boleh di tambah Rm0.10. sejak di swastakan ambo masuk RM0.70 tapi tetap 30 minit juga. Bila perhati betul2 baru nampak RM0.40 kena masuk dalam kadar RM0.40. Dlm islam pentingkan keadilan letak lah label besar seperti sebelum di swastakan. Orang yahudi je yg suka sembunyi2 ni. So org melayu bila berniaga terus jadi perangai yahudi.

    ReplyDelete
  5. Puak2 ni perasan apa yg mereka buat semua betul, mereka pulak merasakan syurga dan neraka itu mereka yg tentukan. Bila org tu tak sehaluan dgn mereka atau menentang mereka, org itu akan dinerakakan. Perangai mereka sebiji mcm perangai puak2 khawarij yg telah mengkafirkan para2 sahabat terutama saidina Ali ra. Ulamak2 mereka adakah serupa dgn apa yg Rasulullah saw katakan sebagai ulamak su? Menjual agama utk kepentingan dunia mereka. Wallahualam.

    ReplyDelete
  6. Kau sebar cerita yg entah betul atau tidak, itu kerja yahudi la bai

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1