Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 March 2020

Esok Pejabat KWSP Buka Kah?

Bhai/DeeDee semua...

Satu persoalan yang timbul yang gua takder jawapannya...

Adakah esok pejabat KWSP buka? Sebab dengar citer ramai yang nak keluarkan duit dari akaun 2 yang mereka ada... Katanya kalu isi borang esok.... awal bulan 5 baru dapat duit tue...

Huhuhu... lama masanya la bhai...

Kalu bukak... sure ramai yang akan hadir dan.. tentunya proses penjarakkan sosial akan menjadi satu isu pulak....

Huhuhu..... naya....

Sabor je la

4 comments:

  1. Populariti Makcik Kiah jauh tinggalkan populariti Bang Non. Anwar macam biasala, nak cari publisiti tanpa mengira masa dan tempat.

    Makcik Kiah yang entah siapa, dari mana, dengan tenang selamber memotong Bang Non di selekoh tajam dan meninggalkan Bang Non yang terkial-kial menahan makian rakyat dengan formulanya dari walaun macainya.

    Nama Bang Non sudah pudar di persada politik tanah air, mungkin buat seminggu dua ini dan diharap akan lebih panjang lagi tempohnya.

    Apa sebenarnya yang dimahukan Bang Non untuk perkara ini mahu dibahaskan di dalam Parlimen? Satu dunia sedang kempen nak elak berhimpun di tempat keramaian, Anwar pulak nak berhimpun.

    Asal boleh cakap, cakap je. Biar pun nampak otak tu letak kat kepala lutut.

    Bang Non telah mencuba sebaik mungkin, tetapi tetaplah nama Makcik Kiah disebut orang.

    Banyak yang perlu PH lakukan dalam masa yang singkat dan cemas ini. Sesuatu mesti dilakukan untuk memberikan malu yang teramat besar kepada PN, bagi mendapatkan kembali keyakinan dari rakyat.

    Setelah rakyat lokos teruk dikencing dan ditipu hidup-hidup oleh bekas ketua pakatan mereka sendiri, Tun Mahathir.

    Segeralah bertaburan kiraan-kiraan oleh pakar-pakar formula PH di socmed. Beliau ialah Bang Non atau Pak Syeikh, nama gelaran yang amat sinonim kepada Dato’ Seri Brother Anwar Bin Ibrahim.

    Rakan-rakan politik lama beliau. Bang Non cuba juga menaikkan nama 'Makcik Som', 'Apek' , 'Minaci' atau 'MakJah Kipas' atau 'MakJah Sepat' dari Permatang Pauh dari Bagan Pinang di Port Dickson, tetapi nama Makcik Kiah disebut orang. Nampaknya nama Makcik Kiah sukar ditewaskan Brother Anwar Bin Ibrahim.

    Bang Non tidak berjaya menaikkan rating memuji beliau, tetapi ribuan komen-komen yang singgah di socmed ialah makian, cercaan, kehinaan dan sumpah seranah.

    Bang Non tidak biasa dengan keadaan hina ini. Bang Non selalunya dipuji kerana Bang Non hebat. Jadi Bang Non perlukan pentas rasmi bagi mempersembahkan kebolehannya.

    Bang Non akan menggulung hujah di Dewan Rakyay turut bersetuju untuk pakej ini tetapi dengan beberapa penambahbaikan darinya.

    Dalam politik, taktik ini dikira sebagai taktik asas dalam menumpang ‘glamour’. Menumpang pentas orang yang terkenal dan disukai bagi dia turut menayangkan dirinya

    Bang Non tidak mengalah, apatah lagi kepada Makcik Kiah, kerana taraf Bang Non ialah bakal PM, manakan sama dengan Makcik Kiah.

    Dengan sisa otai pengikut politik yang masih setia dengan Bang Non, nama dikata menyerah, pantang sekali. “Lawan tetapppp…Lawannn!!!”, seru Bang Non.

    Abang kakak semua boleh bayang tak...
    Kalau lah PH tak menang PRU ke 14 dulu dan kekal pembangkang dalam isy Covit19 melanda negara...apa yang Bang Non akan kata masa PRU 14 itu..!?

    Anwar: Hari ini pukul 11 malam sah kita menang...beri saya 24 jam. Bukan 20 hari, bukan 2 minggu! Hari ini kita menang...esok koronavirus hilang...

    Saya ulanggg...!!

    ReplyDelete
  2. X buka bang. Suma kena buat online. Sapa yg x der online account kena guna email biasa.

    ReplyDelete
  3. nasib baik internet tak kong
    kalau tidak ramai yang bingong
    bala tetap bala

    Mereka beriman kepada Allah dan hari penghabisan mereka menyuruh kepada yang makruf, dan mencegah dari yang mungkar dan bersegera kepada (mengerjakan) pelbagai kebajikan; mereka itu termasuk orang-orang
    yang soleh.

    berapa orang buat kerja cegah mungkar
    tak ramai
    ramai yang pelekeh puak ynag nak buat kerja cegah mungkar
    itu hakikatnya

    dah lama takleh solat dimasjid
    ramai lagi tak insaf masih bermaksiat diketika ini
    ada orang duk ugut orang klau nak sambut idulfitri
    ikut arahan duk rumah
    cakap tak pernahnay elok asik nak tunjuk lagak aja

    sampai masa 1 syawal tetap disambut jugak
    اَللّهُ اَكْبَرُ اَللّهُ اَكْبَرُ اَللّهُ اَكْبَرُ

    ReplyDelete
  4. online2 kan dapat gibabyte free

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1