Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

04 March 2020

Tunggu Masa Ja ...

Bhai/DeeDee semua...

Kalu PH jatuh sebab kerjabuat Mahathir Mohamed yang ditambah dengan "Daulah Terpendam" .... aper lu ingat benda yang sama takkan jadi ka masa Muhyiddin Yassin nih...

Bhai... lu kena tau.... Muhyiddin Yassin tu hanya ader kuasa kat Bersatu ja... itu pon pada orang-orang tertentu ja... yang termakan budi tergadai bodi.... tapi bukan pada kesemua orang dalam Perikatan Nasional tue....

Lu ingat geng UMNO dalam Perikatan Nasional nih nak kasik muka ka kat Muhyiddin Yassin kalu pimpinan pilihan depa tak dipilih menganggotai kerusi kabinet yang power-power.... Lu ingat geng PAS pon nak terima ka pakej kerusi kabinet yang cikai-cikai.... Takder nyer bhai...

Gua tau.. paling susah nak susun kabinet bilermana semua pimpinan atas dalam UMNO tak bersih... takder integriti.... terpalit rasuah dan salahguna kuasa......  lu ingat senang ka?? Mau pilih yang level bawah dalam UMNO sebagai Menteri... sure akan jadi perang saudara dalam UMNO.....

Samer gak dalam PAS..... tapi bab PAS nih gua tak kisah sangat... sebab depa tue malukut ditepi gantang.... ada tak melebihkan... takder tak mengurang.... Hahahaha.....

Yang pasti.... sebab itu lah Muhyiddin Yassin akan buat sidang Parlimen pada 18 Mei 2020..... sebab dier tak kompiden boleh susun senarai kabinet dengan bagus dalam masa terdekat... silap-silap gaya... sebelum 18 Mei 2020 ... Perikatan Nasional dah terbongkang... dan Muhyiddin Yassin akan dihumban jatuh dari kerusi PM....

Hahahaha....

Tak lama pon.... hahahaha... tunggu masa ja ....

8 comments:

  1. Maka jadilah dia PM 2 bulan atau 2 minggu.

    ReplyDelete
  2. Sesungguhnya Kami telah mengemukakan amanat kepada langit, bumi dan gunung-gunung, maka semuanya enggan untuk memikul amanat itu dan mereka khawatir akan mengkhianatinya, dan dipikullah amanat itu oleh manusia. Sesungguhnya manusia itu amat zalim dan amat bodoh

    ya memang ada manusia amat zalim dan amat bodoh selalu
    ingkar perintah Allah

    صَدَقَ اللهُ اْلعَظِيْمُ Benarlah Allah Yang Maha Agung

    sanggup bergabung ngan kumpulan penyangak
    hnaya untuk jadi ketua sat saja

    ada mupti yang selalu komeng tak dengar pulak
    tengah duk cari hadis untuk halalkan khianat kut

    ReplyDelete
  3. PH kena rajin ke kawasan melayu utk berkempen utk tambah sokongan dan undi melayu. Dah tak ada jawatan bolehlah kerap pergi berkempen cerita pengalaman masa jd menteri. Kena lawan fitnah puak umno pas. Jgn lupa juga berkempen utk dapat sokongan sabah sarawak.

    ReplyDelete
  4. Betul lah lu Bro. Geng2 propaganda UMNO dah main kes skandal seks PM dgn bini orang nama Nika keapa sampai cerai berderai.

    Isu ini mula bergema dulu oleh anjing2 Najib spt Azwandin Hamzah, TTF sebelum dipecat jawatan TPM kerana soal isu 1MDB dan penipuan Najib.

    UMNO menikam dari belakang dgn sokongan Lobai2 Merc AMG mata duitan.

    ReplyDelete
  5. Sore losers. Sudah2 la meghoyan, terima la kenyataan rakyat dah bosan dgn peewe ehhh. Tak yah berlakon macam Tuhan menghukum org konon tahu segala. Dah kalah bawa la bertaubat janagn teruskan perangai buruk busuk mengata menfitnah sblm Tuhan kasi lagi teruk.

    ReplyDelete
  6. Nama pun politik..apa daa..mana ada yg clean..semua ada agenda..semua ada strategi dan move masing2...sediakan popcorn byk2 sikit bossku...jalan cerita semakin menarik..

    ReplyDelete
  7. kahkahkah.. kalau ada PRU pun macamlah PH boleh menang.. wakakakaka

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1