Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 October 2021

Squid Game?

Bhai/DeeDee semua...

Sekarang nih kecoh dalam Sosmed tentang siri Squid Game yang katanya mendapat tontonan tertingi berbanding Money Heist dalam Netflix.... Ntah la.. dua-dua citer pun gua tak tengok dan layan... Hahaha...

Aper pun dari cerita-cerita yang gua dengar... ramai yang kata Squid Game tak power dan kejam...

Takder yang lebih hebat daripada siri Istana Takeshi @ Takeshi Castle .... hahaha... itu lagi dasat...

Hahaha



1 comment:

  1. Enemy at the gate Part 8 : Pandora Papers@Squid Game dan ‘Singapura jadi lubuk penyangak penyamun dan pencuri menyimpan duit luar negara’.

    Ramai terlepas pandang kes ‘Pandora Papers’ ada kaitan dengan kekayaanb Bekas Pengerusi Majlis Penasihat Kerajaan (CEP), Tun Daim Zainuddin dan anak-anaknya di luar negara.

    “Tanpa pendedahan itu, rakyat tidak tahu anak Daim jutawan sejak umur sembilan dan 12 tahun. Rakyat tahu kekayaan anak Tun M (Tun Mahathir Mohamd). Kalau anak orang lain, mesti meletop panas.

    Dari 'ultra' jadi barua Lee Kwan Yew@DAP. Bila berhadapan dengan Sungapura barua Lee Kwan Yew@DAP ini begitu lunak melayani karenah Singapura. Hingga Pulau timbul tenggelam pun di serah pada anak Lee Kwan Yew pula..!!

    Rupa rupanya pendedahan Kertas Pandora inilah caranya Singapura mengugut anjing dan barua mereka patuh pada karenah Singapura.

    “Najib (Datuk Seri Najib Razak) bukan jutawan. Tetapi dikorek sampai ke lubang cacing. Bahkan dimalukan. Aset disita dan diviralkan.

    Cubaan dibuat untuk kaitkan kotak kotak itu dengan 1MDB adalah satu umpan yang mudah manipulasi sentimen rakyat marhaen.

    Pendedahan tersebut juga membawa kepada satu rahsia besar di mana Singapura dijadikan sebagai tempat untuk menyimpan duit di luar negara. Pandora Papers Dakwa 10 Rakyat Malaysia Simpan Kekayaan Di Sungapura.

    Syarikat milik Daim adalah syarikat pelaburan atau syarikat pengurusan hartanah, dengan hartanah berkenaan memperoleh pendapatan sewa dan dibeli melalui pinjaman daripada bank Barclays di Knightsbridge, London.

    Dalam Pandora Papers sahaja, syarikat dan firma pemegang amanah yang dimiliki oleh anak-anak, isteri atau rakan perniagaan Daim bersama-sama memegang aset bernilai sekurang-kurangnya GPP25 juta (kira-kira RM141 juta).

    Singapura adalah lima negara teratas di dunia yang menyalurkan dana ke negara-negara dengan rejim cukai rendah (atau bahkan tidak ada sama sekali) seperti Luxembourg, Cyprus dan Jersey serta Caribbean seperti Kepulauan British Virgin, Bermuda dan Bahamas. Celaka lah talibarut dan barua Singapura.

    Pandora Papers juga mendedahkan bsgaimana aktiviti Orang Kaya di Indonesia Memanipulasi Pajak dan menyembunyikan kekayaan mereka di Singapura.

    Darah perlu dibalas darah maka kejahatan perlu dibalas dengan cara yang lebih berhemah. Elok lah Langkawi atau Labuan dijadikan hub rejim cukai rendah seluruh dunia bagi menyaingi aktiviti cukai di Singapura.

    #CelakalahSingapura

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1