Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 August 2023

Kalau Bagus, Pasanglah Di Tepi Rumah

Bhai/DeeDee semua...

Orang bantah pasai nak pasang benda nih berdekatan dengan kawasan kediaman diorang... Jadi diorang risaukan bahaya dan impak daripada pemasangan dan pengoperasian Insinerator nih... Dari ancaman bau, toksik, toksin, asap serta abu nya...

Kalau lu rasa pemasangan dan pengoperasian Insinerator WTE nih bagus, tunggu apa lagi... pasanglah di tepi rumah lu...

Lu sendiri pon takmo benda tu berada berhampiran rumah kediaman lu... lagi lu nak suruh ianya dipasang di kawasan rumah diorang... ajer gambang lar...

Hahaha... bangang tak sudah... gua dah ulas dah isu Insinerator sebelum nih

=================
DAFTAR PERCUMA: Income bulanan Affiliate minima RM5 secara pasif : https://bit.ly/3UoWYX1
Buat konten video YouTube anda dengan mudah dalam masa 5 minit : https://bit.ly/3KEuTHL
Bisnes Online Guna Whatsapp? Mudahkan proses dengan : https://bit.ly/3Kp3RTD
Dapatkan Bitcoin Percuma Setiap Saat Anda Melayari Internet Browser : https://bit.ly/44xF74S
Dapatkan MoneroCoin FREE sekarang : https://bit.ly/3MaSQaJ 

Ada berani ka pasang di tepi rumah lu?


7 comments:

  1. Apa salahnya buat insinerator di kawasan penduduk pelbagai bangsa. Kalau tak asyik buat di kawasan Melayu je contoh menara telekomunikasi di sekolah2 Melayu dan mana ada di sekolah2 cina. Gua pun dok meluat tengok sepanduk2 bantahan dalam bahasa cina. Padan muka. Mintak2 jadi insinerator kat situ.

    ReplyDelete
  2. Semua benda nak dijadikan isu politik, kalau mcm tu timbunkan sampah tu kat rumah admin aja. Jika mereka yg nak bantah tu, apakata majlis timbunkan sampah tanpa isninerator tu kat rumah mereka. Negara2 maju mcm Jepun dan Singapura dah lama guna isninerator mcm tu, kalau tidak negara mereka akan ditimbun dgn sampah sehingga tiada tempat utk rumah kediaman. Singapura dah tambun sisa sampah itu jadi sebuah pulau yg akan diduduki pada masa depan. Admin pun takkan tahu berkenaan isninerator ni, berlambak ada maklumat dlm Google. Semua perkara nak dijadikan isu politik, bilalah negara nak maju mcm Jepun dll. Atau admin takut negara maju sbb kak lah kata maju masuk neraka........

    Abuamir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abuamir pun jenis baca tajuk jer kan, kan, kan?

      Delete
  3. Nak share sja, sebagai general knowledge.
    Dlm pengetahuan saya, kalau kita ada pilihan antara incineration dan landfill, ada baiknya kita ambil incineration.
    Landfill akan merosakkan alam sekitar dan meracuni air semulajadi yg ada didalam tanah (yg menjadi sumber air minuman & penggunaan lain).
    Ertinya: landfill tidak ada teknologi dan tidak ada peningkatan yg dapat dilakukan.

    Teknologi incinerator pula sentiasa berkembang sehingga ada ciptaan 'safe incinerator' pada masa ini. Selamat utk alam sekitar dan penduduk berdekatan.
    Coba lihat contoh ini:

    https://addfield.com/knowledge-article/eco-cycle-efficient-incinerators/

    Kalau lah saya disuruh pilih, saya lebih condong kpd incinerator dari landfield.
    Of course, lumrah manusia tetap saja ada perbedaan pendapat antara sendiri.
    Yg penting, kita ra'ikan perbedaan pendapat itu secara dewasa.
    Tetapi sistem yg lebih baik antara keduanya mesti diterimapakai tanpa ada kekecohan lagi.

    Sekian pendapat yg tidak seberapa dari saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik tuan. Bkn main tembak je.

      Delete
    2. terbaik tuan... pasang sebelah rumah tuan boleh?

      Delete
  4. Incinerator ni memang bagus...tapi kena buat jauh sikit dari perumahan. Tapi kalau Dap ni tak kisah...buat sebelah jamban dia lah. Ok ke apek????

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1