Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 April 2015

Penggunaan 11 Hari TNB Caj GST RM149.03

Bhai/DeeDee semua ..

Dibawah nih gua lampirkan bil elektrik rumah gua.... hahaha... sori... gua kena kerat bahagian yang privacy... Hahaha.... Biasanyer sebelum perlaksanaan GST... bil elektrik rumah gua antara RM150 - RM350 sebulan... bergantung kepada penggunaan peralatan elektrik & elektronik, surveilance, RF/ISM/GPS signal jamming. eavesdropping, frequency scanner dan pelbagai lagi alatan.... Itu tak termasuk kalu time tue gua banyak caj bateri LiPo, LiFe, dan NiCad atau banyak buat kerja soldering untuk plane/heli dan multirotor milik gua.....

Gua accept bil elektrik gua macam tue... Stendet la.... bukan tak pernah bil elektrik gua cuma RM18 jer sebulan... masa tue kitorang takder kat rumah lama... dan semua pekakasan ditutup kecuali peralatan ADS-B dan MLAT receiver kat atas bumbung rumah gua yang gua pasang dengan kerjasama FlightRadar24 sejak dari tahun 2008 dulu...

So.....

Biler perlaksanaan GST yang gampang nih.... dalam masa 11 hari jer... gua dah dikenakan cukai hamsap dari TNB sebanyak RM149.03 ..... Itu baru sebelas (11) hari ja.... kalo kiter darabkan kepada 30 hari..... rasanyer mau caj GST gua akan cecah RM450 ..... Itu cuma caj GST jer baru..... dari satu provider utiliti ja.....

Nampaknyer gua kena siapkan cepat sistem Solar Panel dan Wind Turbine power untuk cover penggunaan elektrik kat rumah gua nih.....  Gua harapkan semua penyedia dan pengeluar peralatan solar dan wind turbine dapat cuba merendahkan kos pemilikan (contoh macam nih).... sure ramai yang takkan bergantung dah ngan TNB.... dan TNB simpan jer la elektrik yang dijanakan tue sendiri.... pakai sendiri la.... Hahaha

Geram memang la geram... Tapi gua paling geram kat Ahli Parlimen Pakatan Rakyat yang tak bersungguh menentang perlaksanaan GST nih.... Kalo lu orang dapat bil elektrik camnie.... padan muka lu orang... dan gua jamin.... bukan gua sorang jer yang akan sumpah seranah Ahli Parlimen Pakatan Rakyat yang bangang lagi bangsat nih.... tapi semua orang yang tertindas dengan GST akan menyumpah seranah... Oh yer... orang UMNO dan juak-juaknyer memang tak terasa kesan GST nih terutama skali Hadi Awang dengan geng-geng bangangnyer tue.... sebab diorang dikecualikan dari GST......

Hampeh...


P/S : Timbalan Menteri kata kalu penggunaan lebih 300kWh ja kena GST..... biar betul pengiraan nih... Patut kalu gitue GST kena dikira start pada 1kWh lebih dari 300 kWh la..... bukannyer kalu lu pakai 500 kWh .... lu kena 500kWh x 6% GST ,,,,, patut jadi kena 200 kWh x 6% GST la.... 

TAMBAHAN : Macam dalam kes kawan kita nih


4 comments:

  1. dulu pru13 kan dah pesan jangan pilih bn nanti kena cukai
    tapi hangpa tak mau pakai
    lani jangan duk petikai
    padam muka

    ReplyDelete
  2. Ayat dlm bill kena perbetulkan... jumlah yang dikenakan GST..

    ReplyDelete
  3. bil tu betul kiraannya bro..saya dah check..better bro semak semula..saya bukan penyokong mana2 pihak dalam posting ini tapi kiraan di atas memang betul..cuba ajak member kira sekali..kalau kira sorang2 takut tersilap kira..apa yg Timb Menteri kata pun betul..atas 300 kWh baru kena GST..dan kiraan GST dalam bil ni memang ikut atas 300kWh...chill bro..

    aymy8888

    ReplyDelete
  4. Tuan, rasanya klu ikut bil tuan ni, tuan punya caj yg RM149 tu adalah kos pengunaan. GST yg kena adalah ---> Amaun yg lebih 300kwh bersamaan RM149.03 sen yang kemudian ditolak lg ICPT sebanyak RM6.19; net yg kena GST RM142.08 x6%=RM8.57.

    TNB tukang collect dua item GST dan KWTBB...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1