Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 November 2018

Isu PTPTN

Bhai/DeeDee semua...

Tadi ada sekelompok pihak-pihak yang mengaku Mahasiswa buat demo kat Jalan Yap Kwan Seng dimana pejabat PTPTN berada... By the way... ada satu safe house Agensi kat area Yap Kwan Seng tu.. hahaha

Okeh...

Gua setuju Mahasiswa berdemo mintak isu PTPTN nih diselesaikan selaras dengan apa yang ader dalam Manifesto PH.... sebab memang patut pun di mintak...

Cuma...

Harap Mahasiswa nih paham apa isu yang menyebabkan dana PTPTN sangkut teruk... Patut golongan ini dikira golongan berilmu... so boleh la tau dan faham isu ini... Tapi gua paham .. yang kecoh bagai nih sebenarnya bukan yang rajin belajar masa kat IPTA/IPTS tu...

Geng ini adalah geng yang main-main masa belajar... yang pointer CGPA tak cecah pon 3 pointer... yang biler dapat duit PTPTN terus guna beli motor, beli henpon, shopping dan lain-lain...

Yang mana jenis belajar bagoosh tu.. yang dapat CGPA 3.5 pointer keatas tue semua ... tak kisah pon nak bayar balik PTPTN... sebab depa dapat rebat kerana pointer bagoosh... dan dapat diskaun ... malah ada yang tak perlu bayar pon....

So.... yang bising-bising ni semua .. jenis pemalas... semua nak kena suap... semua nak gaji besar... kereta besar... tapi jenis memilih kerja....

Hahaha.... puak GAMIS yang lead demo ni .... apa kursus yang depa amik kat IPTA/IPTS tue?? Kursus yang takder market value ka??? Hahaha....

6 comments:

  1. Ada PHD Sepanjang 3 km pun Kalau tak tahu beza antara boikot dengan demonstrasi pun tak boleh pakai jugak....

    ReplyDelete
  2. jangan jadi penipu
    asalakn nak undi untuk dapat kuasa
    itu lah sebabnya jadi kecohhh

    manusia ada ynag gila terok dari babiii

    ReplyDelete
  3. BETUL tu tuan,geng2 ni memalukan bangsa jer!

    ReplyDelete
  4. Ada member aku sorang ni...masa dia susah dulu nak pinjam duit kat aku rm2000...buka stakat kat aku je, tapi dengan 4-5 orang kawan aku yang lain pun dia pinjam...time tu macam2 dia janji cukup bulan nak bayar balik...tapi sekarang dah masuk 3 bulan tak bayar2 juga...yg bestnya bila aku mintak, boleh pulak dia bandingkan aku dengan kawan2 yg lain...katanya aku ni malas kerja, sebab tu duit manjang tak cukup, asyik nak mintak utang je...dia kata kawan2 aku yang lain takde pun nak mintak2 macam aku...sebab kawan2 yg lain tu rajin kerja, tak susah macam aku...persoalannya, perlu ke dia bandingkan antara aku dan kawan2 aku...skarang ni aku rajin ke malas ke ada masalah ke dengan dia

    ReplyDelete
  5. Biarkn golongn ni trus mberi tekanan. Paling kurang, kerajaan turunkn lagi interest.. 1% kpd 0.5% ka..

    bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Bro, sikit2 agency. Agensi pekerja asing ke? atau agensi hartanah? Gua dulu pun kerja agensi juga kat Jln Yap Kwan Seng tp agensi insuran.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1