Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

18 September 2012

Dimana Majlis Fatwa Kebangsaan?

Bhai ... isu judi nih memang dah lama dah berlaku di Malaysia... dulu sekitar tahun 60'an, 70'an dan awal 80'an ... seingat gua lar... ader Loteri Kebajikan Masyarakat... malah ader juga permainan Bingo yang disiarkan dalam radio keputusannya... malah ader juga permainan judi ini dibuat dimana-mana majlis keramaian dan tempat terbuka....

La nih.. skarang nih pon masih ramai yang berjudi... bagi yang bukan Islam tue gua tak heran sangat... tapi bagi yang mengaku Islam tue.. macam mana boleh terlibat...

Gua tau terdapat penguatkuasaan kerap dilakukan oleh pegawai Jabatan Agama Islam... namun... benda macam nih tak ader efek lar... hahaha... Persoalan gua.... dimana Majlis Fatwa Kebangsaan? kalu setakat keluarkan fatwa jer... rasanya agensi lain pon boleh...

Majlis Fatwa Kebangsaan kena bertindak memberikan arahan kepada Kerajaan Pusat agar mengambil tindakan menghentikan lesen premis judi bagi mana-mana premis yang pengunjung beragama Islam dan orang Melayu mengunjungnya..

Camnie... kalu kedai Sport Toto di Taman Maluri membenarkan pelanggan Melayu yang beragama Islam terlibat dengan judi dikedai tersebut .. dan tangkapan telah dapat dibuat... Maka lesen premis judi tersebut akan ditarik serta merta...  dan dibatalkan... 

Gua berani jamin... dengan cara macam nih... baru la semua premis judi akan bertegas dan tidak membenarkan orang Melayu beragama Islam terlibat dengan judi... Baru la nampak ader tindakan yang efektif... ini tidak.. ramai pengunjung ditangkap di premis judi tue... tapi abis setakat tue.. esok lusa ader balik diorang datang...

Ini kalu dengan cadangan gua nih... ader jer tangkapan... premis terus ditutup dan dibatalkan... baru la diorang pemilik premis judi nih akan berjaga-jaga... dan tidak membenarkan pelanggan Melayu mengunjungi premis tersebut... Ini cara terbaek untuk kurangkan masalah judi nih...

Bacaan Untuk Lu Orang...

6 comments:

  1. bagus juga idea ko ni,tp ko tau tak kalo dia orang tak dibenarkan masuk mereka tak kisah kerana ramai ulat (bukan Islam)yang belikan untuk mereka,ini berlaku kat tempat aku (sekinchan).Seeloknya kerajaan tutup je premis judi yang ada.

    ReplyDelete
  2. btol bro...cadangan terbaek.tapi...kalu dah tutup xde masyuk le plak....

    ReplyDelete
  3. premis judi dan pusat snooker adalah kepunyaan dewata. X caye..ce lu intai lesen premis tu....ada sorang penyanyi popular zaman pop ye ye juga punya premis judi. Jabatan agama islam negeri2 di bawah ketua agama negeri2...hahaha...takan nak lawan boss kot

    ReplyDelete
  4. Salam semua...

    Apa komen tuan tentang "judi atas bukit"??? adalah seorang datok kpd mamat tu siap jadi syer partner lagi tu, tak cukup tu siap pijak menantu bagi unutk tanah.

    Apabila habis "cerita" datok kepada mamat, siap turun kat yayasan keturunan datok tu... siap... siap...

    Bila nak siap ni??? takkan siap. selagi puak2 tak siap tu disiapkan.

    *baru belajar perkataan "siap". hahaha....

    ReplyDelete
  5. Bhai Ameer...

    Bab ulat nih pon... satu hal gak... yang ulat berlambak kat stesen bas pon until now bebas susah nak kena tangkap... hahaha.. kena cari jalan efektif nih..

    Bhai Omaq...

    Hahaha... putus la komisyen diorang kan.. hahaha.. macam la kiter sumer tak tau diorang ader dapat komisyen... hahaha

    Bhai New Hope...

    Nak buat camana bhai.. akaun terkumpul... hahaha... ini sumer salah Dewata Raya dan Dewa.... cam siot jer kan..

    Bhai BunBinBan...

    Yang ini memang dari dulu lagi dah tersohor... Memang ader syer Dewa kat dalam tue... tak terkejut pon.. malah tempat hidang arak pon ader syer Dewa...

    Bhai Alias Bin Hasan...

    Judi atas bukit tue... gua rasa aaa tak lama dah.. kawasan tue dan sekitarnyer dok ader rasa gegaran gempa bumi... walau pun kecik pada skala Richter.. tapi still ader kesan... tunggu masa jer...

    Hahaha... perkataan siap tue yang gua tak tahan dengar... sejibik macam ayat Mamak kat kedai... Teh Tarik Unne... Siap... hahahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1