Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 September 2012

Pelabur Sindiket Sudah Mula Buat Magik

Hahahaha.... Seperti yang gua dah jangkakan dan tulis lima enam bulan dulu... Sebelum IPO FGVH nih berlaku... Pasaran saham di Malaysia nih selalu kena main dengan pelabur sindiket... Hahaha... La nih semua dah mula buat magik....

Mula-mula pelabur sendikit dapatkan saham FGV nih menggunakan peruntukan blok share daripada kerajaan.... Diorang tak perlu nak masuk mohon berbagai... Sebab diorang dah ditetapkan bilangan share yang diorang akan dapat.. Duit untuk bayar bukan pakai duit poket diorang... Diorang gunakan dana rakyat sepwrti ASB, KWSP, KWAP dan macam-macam lagi...

Biler diorang dah bersedia.. Barulah IPO dilancarkan... Masa tue diorang tambah pembelian skit bagi merancakkan pasaran... Ini gimik jer bhai... Diorang nak bagi semua pelabur runcit berkejar nak dapatkan saham nih pada harga rendah sebelum kononnya harga akan meningkat...

Diorang maintained jual beli pada kadar yang kecil sekadar merancakkan pasaran.. Lepas sebulan dua... Maka bermulalah kerja haram pelabur sindiket nih... Diorang sebenarnya menguasai pasaran malah diorang lah yang memanipulasi harga pasaran...

Kerja jahat nih dari dulu lagi dimanipulasikan dan dikawal oleh PNB dan beberapa agensi lain...

Lepas harga dah naik tinggi... Diorang jual lambakan pada satu harga.. Pelabur runcit pon kelam kabut beli... Harga saham tue jatuh mendadak... Tapi dengan pengaruh media yang jugak dikawal oleh tangan-tangan yang sama... Maka diwarwarkan bahawa kejatuhan ini adalah sementara sahaja...

Lepas tue diorang rancakkan balik pasaran dengan membuat pembelian besar... So ramai pelabur runcit ingat market dah rebound... Tapi sebenarnya ini adalah perangkap... Pelabur runcit semua tambah pembelian...

Then... Pelabut sindiket jual dengan mendadak saham yang dimiliki pada kadar yang besar... Pelabur ingat market akan rebound... Dan pelabur runcit kecoh beli...

Last-last... Pelabur sindiket jual sekali lagi secara mendadak.. Harga jatuh teruk.. Masa nih harga biasanya ader atas sedikit dari harga IPO.. Pelabur runcit yang takut lagi rugi akan menjualkannya dengan segera walaupun mengalami kerugian..

Masa nih pelabur sindiket melakukan pembelian pada harga murah dengan banyaknya... Dan akhirnya... Pemilik asal rugi manakala pelabur sindiket untung gila....

Duit habis tanah terlepas... Hahaha... Kalu lu perhatikan dalam kes Saham FGVH nih... KWSP sedang membut pembelian besar.... Hahaha ... Uang akan mampus aderlah pelabur runcit dan peneroka....

Rugi dan seterusnya rugi....

2 comments:

  1. nak buat camne bro...peneroka ni terpaksa jadi bodoh. Kalau tak jadi bodoh kang di katakan x kenang budi, haramjadah bla bla bla...hahaha...biarkan je.

    ReplyDelete
  2. Forex pun begitu juga bro. Ini semua game puak2 kapitalis. Apa2 pun malam tadi gua dah buat untung US$8,000++ dalam pasaran EU. Gua cuma menumpang je. Special thanks to henry liu sebab bagi tips.

    Alhamdulillah... raya lagi beb

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1