Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 September 2012

Kontraktor Kelas A?

Hahaha..... sori bhai... artikel nih buka gua tulis atas pengaruh perkauman... hahaha... tapi ianya lebih kepada realiti semasa... hahaha...

Cuba lu orang listkan kat gua nama-nama syarikat kontraktor pembinaan kelas A milik orang India.... Orang India yang warga negara Malaysia la... hahaha... dan dah sohih diorang nih kalu ader la sure takkan berdaftar dengan Pusat Khidmat Kontraktor (PKK) pasai syarat PKK mestilah Melayu... hahaha

Tapi gua bagi lu hint skit... hahaha... setahu gua memang takder la syarikat kontraktor pembinaan kelas A milik orang India.... yang ader cuma syarikat kontraktor pembinaan kelas A milik Mamak ... hahaha... tapi pelik aaa... camana Mamak boleh diklasifikasikan sebagai Melayu...

Dan banyak sangat syarikat kontraktor kelas A milik Mamak nih yang dah berdaftar dengan Pusat Khidmat Kontraktor (PKK) yang salah satu syarat pendaftarannya adalah mesti Melayu....

Ker Mamak dan Melayu nih aderlah orang yang sama..... ???

Yang pasti.. walaupun Syarikat Kontraktor Kelas A tersebut milik India ker... Melayu ker... Mamak ker... semua akan pass projek kalu ader kepada syarikat kontraktor pembinaan "takder kelas" milik orang Cina.... hahaha

Kira macam Ali kepada Baba la... Ali bukan sahaja melambangkan Melayu... ader gak orang India yang bernama Ali... malah ramai mamak jugak suka gunakan nama Ali.... hahaha

Baba dah tentu confirm orang Cina... ader lu tengok Baba digunakan sebagai ganti nama kepada orang India, Melayu atau Mamak..... hahahaha... tapi tolak ketepi la Ghafar Baba atau Rashdan Baba.... hahahaha

Nak tau citer aper yang gua storykan nih... BACA SINI.... hahaha

3 comments:

  1. Salam semua...

    Pepatah orang putih yang mak sedara aku punya jiran, jiran punya sedara, sedara punya bapak punya sedara...

    Jangan nilai buku dari cover

    Ada orang tu bargaya ya amat... dalam kocek, 1/2 sen pun tak de...

    Ada orang tu pakai selipar, kemeja langan pendek + seluar kembung paras lutut...

    Tau apa yang kembung tu???

    Itu semua DUIT!!!

    Sama tak dengan cerita diatas???

    ReplyDelete
  2. oiii bodoh...kontraktor kelas A india banyak laaa, awat yang bengap sangat nih, ada dua ketegori kontraktor bodoh oiii, satu kontraktor A taraf bumiputra dan satu lagi kontraktor A bukan bumi...penulis nie memang cetek ilmu, tapi nak menulis...tu lah namakan bodoh kayu...

    ReplyDelete
  3. Bhai Alias Bin Hasan...

    Hahaha... duit sapa?? hahaha...

    Bhai/DeeDee BooDeer..

    Hahaha... lu dah baca betul-betul ker artikel gua tue.. Kalu lu dah baca mesti paham ayat nih...

    "Cuba lu orang listkan kat gua nama-nama syarikat kontraktor pembinaan kelas A milik orang India.... Orang India yang warga negara Malaysia la... hahaha... dan dah sohih diorang nih kalu ader la sure takkan berdaftar dengan Pusat Khidmat Kontraktor (PKK) pasai syarat PKK mestilah Melayu... hahaha"

    Sebelum lu nak bodohkan gua... lu baca balik statement gua tue... hahaha... cuba lu listkan nama-nama kontraktor kelas A milik India yang berdaftar dengan PKK... hahahaha

    Hahaha.... lawak la lu nih...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1