Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

11 December 2018

Hilang Bayang Mat Budu

Bhai/DeeDee semua...

Seluruh kampung sedang kecoh... macam-macam isu... sampaikan orang kampung seberang belah selatan menceroboh masuk kampung pun dah takder sapa nak amik tahu...

Dulu masa ader Mat Budu... boleh la stabil sikit kampung.. Nak harap tok ketua... dan tua sangat dah dia.. dah dekat 100 tahun menongkat dunia... yer la... Mat Budu ka ker terkenal gedebenyer... itu hari masa Tok Ketua naik jawatan... Mat Budu dok asik pegang dan ramas-ramas janggutnya saja...  sekadar nak tunjuk gedebe...

La ni semenjak Mat Budu dok menggila melayan Ayam Liornya hari-hari... langsung dier tak amik peduli apa nak jadi kat kampung dier.. Pada Mat Budu selagi romah cat kuning dier tersergam indah dalam.kampung... jangan ader sesiapa carik pasai ngan dier...

Dulu Mat Budu pernah bergaduh ngan adiknya pasai merebut rumah cat warna kuning tu la... rumah pusaka tue.. warisan berzaman... siap bapak dier belum mati pon rumah dah dipindah hak milik... tapi itu dulu la.... lepas tue Mat Budu rajin berjalan sana sini berpakai Arab.... nak bagi orang lihat Mat Budu lebih alimnya...

Lakonannya menjadi... Lakonan Mat Budu boleh menang anugerah... orang kampung terpecaya... yang ada anak perempuan... teringin nak bermenantukan Mat Budu... sebab Mat Budu nampak alim... zuhud...

Tapi dalam pada itu rupanya... Mat Budu tak pandang pon anak Mak Timah atau Wan Esah... sebab citarasa Mat Budu adalah citarasa Bidadari Bermata Jeli...

Anak Mak Timah atau Wan Esah bukan tak cantik dan menarik... tapi pasai dah terlebih kelubung hijabnyer sampai tak nampak bunting padi betisnya... susah Mat Budu nak pastikan sama ada penuh atau tidak sopak panau kurap pada peha dan betis...

Sebab itu Mat Budu suka yang kalau bole nampak semua telus... waima bulu ari-ari pun kalu boleh nampak kerinting atau lurus... Hahaha.. Mat Budu pakai ketayap sebab nak cover tanduk dia.. jangan sampai orang kampung tahu...

Tapi Mat Budu bukan nak cari benda baru... Mat Budu suka barang sekenhen... Dan Itulah pilihan Mat Budu.... dengar citer Mat Budu dah dapat apa yang diidamkan...

Oh yer... bayang Mat Budu orang kampung kata "dah tak mandang"... sebab Mat Budu dah lama tak balik kampung... Mungkin Mat Budu tengah berjalan-jalan bercuti sambil melayan Ayam.Lior perliharaan barunya...

Selamat bercuti aaaa Mat Budu... jangan lupa balik kampung kat New Castle aaa...

6 comments:

  1. Hidup lg rupanya ye......sombong ngan kita la tu.....awak cuba sopan santun kit bahasa awak tu.....nak pancing pembaca la tu....menyampah.....rs hilang kit respek kat awak ni.....dah la....babai......x yah lak nak publish komen saya ni ye bang

    ReplyDelete
  2. Selera dengan isi pejal ayam lior tu, kena makan perlahan-lahan supaya boleh menikmati kelazatannya. Sabo bebanyak le orang kampung, tak lama lagi baliklah tu. Kalau dibawa ayam lior balik sekarang musim bah pula tu, nanti ayam lior tu lari la pulak kah kah kah...

    ReplyDelete
  3. Mat Budu kena kemut ayam lior, terus lupa kampung. Ayam lior memang dagingnya pejal dari ayam kampung. Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
  4. Betui ke admin yg tulis cerite ni. Mcm tak percaya. Ada org hack akaun kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg dia la yg tulih. Tak de keje sape nak hack bagai

      Delete
  5. Betul ke mat budu ni kaki syabu bro ? Natang beruk lau betul . Tapi bagus gk leh la aku mintak dia payong cket. Dapat stone sama mat budu kt rumah kuning pasti betakbir puak 2 akal kt lutut buat dn berharap masyok surga sebab banyak pahala kalau terus menerus jadi keldai tunggangan si hady onion .silap haribulan spesies ayam lior macam mat budu pon adalah idaman si lobai taik unta . Woi mat budu lu agak 2 la main wayang pekchi.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1