Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

28 December 2018

Kempen Boikot Kedai Cina

Bhai/DeeDee semua...

Benda ni lawak... sungguh... kempen boikot kedai cina... Hahahaha... pasaipa gua kata lawak... lu orang baca jer la kat bawah ni...

Yang dok sungguh-sungguh promo kempen boikot beli dari kedai Cina ni dalam sosmed.. gua tengok...

Depa pakai kereta Toyota dan Nissan. Wei itu semua jualan adalah untuk Tan Chong Motor... itu kedai cina tu... so pi buang ja la kereta lu orang tu dan amik Proton .. Opps .. Proton pun Cina gak.... hahahaha... pakai kereta lembu la lepas ni...

Depa kempen boikot beli kat kedai Cina.. tapi tak sedar depa beli henpon kat kedai Cina.. dan beli pulak tepon Huawei, Xiomi... Pakai iPhone la bagoosh... opps... iPhone tu produk Yahudi... buat kat China.... hahahaha

Depa kempen macam nak giler... tapi biler nak pi opis, pi kerja, pi jenjalan masih lagi order Grab... Wei Grab tu milik cucu Tan Chong Motor la... adoilah... Naik Mycar atau Gabir takmo...

Depa sembang kencang kempen boikot kedai Cina... tapi beli kasut sekolah anak brand BATA... BATA tu milik Cina la.... aper daaa..

Paling lawak sekali..... dok bising kempen boikot kedai Cina... sikit-sikit sabitkan dengan DAP... walhal pakai hygenic pad pun milik kilang cina.... hahaha ...

Pastu buat demo sana sini kempen boikot Cina.... walhal seluar pakai jeans Levi's ... itu Yahudi tu... lagi teruk...   hahaha... takpa... ader satu lagi... depa pakai sejadah waktu semayang pon... kilang cina yang buat.... Hahahaha

Lawak siot....

11 comments:

  1. burukkan cina dap (yg ada pemimpin melayu) tp sokong pula cina mca (yg 100% cina - melayu yilek, india yilek, amma yilek, appa yilek).

    peninglah…

    ReplyDelete
  2. Tu la aku dah kata. Melayu skrg konfius serabut. Pas tu dok 'pemimpin' yg sama serabut....

    ReplyDelete
  3. malayu dah bepecah apa mau cakap lagi
    ada yang tak kira kapir munapik ka
    asal dapat kuasa

    tuan rumah dah kena tipu ngan penjajah yang bawa tetamu
    tak mau bersatu lagi tak sedar diri

    Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu bermusuh musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena nikmat Allah orang-orang yang bersaudara

    Allah suruh bersatu ngan tali Allah tak mau
    nak bersatu atas dasar bangsa
    ketega' macam pela'

    ReplyDelete
    Replies
    1. bersatu dgn tali ALLAH...Cara politik pas...politik suku...agama suku.

      agama kata mencuri /berkawan dgn pencuri tak boleh pas kata boleh asal dpt kuasa...

      keinginan ALLAH,Keinginan pas...keinginan pas dulu.
      menunaikan perintah ALLAH,dgn cara keinginan pas..
      ALLAH perintahkan dapatkan IMAN dgn cara sahabat,pas tunaikan perintah ini dgn cara politik duniawi...

      meminta orang lain bersatu ikut cara dia,bila orng lain tak ikut dia di doakan laknak ...klu doa dia diterima allh dah lama dah pas memerintah malaysia....

      ALLAH suruh buat ikut keinginan ALLAH,Tapi dia buat perintah ALLAH ikut keinginan sendiri,LEPASTU MINTA DOA PADA ALLAH...

      Delete
  4. Ha ha...tali ikat berok pun Abg Mud beli kat kedai Cina...tapi amoi yg joi...

    ReplyDelete
  5. Kau tak baca sejarah Nabi Ibrahim ke bro? Burung tu bawa air dlm paruh nk padam api. Boleh ke?
    Bukan isu boleh ke tidak, boikot dulu apa yg boleh. Yg tak boleh sbb org melayu takde produk, nk buat camne.

    ReplyDelete
  6. Kau tak baca sejarah Nabi Ibrahim ke bro? Burung tu bawa air dlm paruh nk padam api. Boleh ke?
    Bukan isu boleh ke tidak, boikot dulu apa yg boleh. Yg tak boleh sbb org melayu takde produk, nk buat camne.

    ReplyDelete
  7. PRC dgn cindap tu lain. Cindap dgn prc pon dia faduh sbb tak kaai depa balik tongsan.

    ReplyDelete
  8. hehe...biarlah kami nak boikot..sekurang kurangnya itu usaha kami...

    ReplyDelete
  9. Sembang 60 tahun melayu umno. Tapi masih main boikot boikot mcm main pondok2... apa ni wei.

    ReplyDelete
  10. dah tak reti bezakan produk China dan tauke cina ka?..kahkah

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1