Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

18 September 2021

Lee Chong Wei - Juara Sebenar

Bhai/DeeDee semua...

Gua cukup respek dengan Lee Chong Wei... bekas juara dunia badminton negara... Semenjak dier berada dipuncak kehebatan... dier memang banyak menabur bakti kepada negara ini... Dan sekarang dier berbuat lebih lagi...

Dengan Yayasan Lee Chong Wei... bukan sahaja dier beri bantuan tablet, telefon pintar dan laptop untuk PdPR kepada warga Malaysia yang memerlukan dalam program "Asal Cheq Nak Pi Sekolah" dengan kerjasama YB Steven Sim tapi... 

Lee Chong Wei jugak terlibat membantu dengan memberikan dana untuk kemudahan hospital dan perang terhadap Covid-19.... Syabas lah ...

Ini macam la juara sebenar... juara kepada rakyat... juara sebenar kepada masyarakat.

Salute...



3 comments:

  1. MoU antara kerajaan dan pembangkang ada unsur rasuah. Tapi Tun kata "kalau pi beli kapai terbang kita minta sesuatu itu Tun kata 'offset'".

    Parti Pejuang Tanah Air (PEJUANG) tidak mahu terbabit dengan Memorandum Persefahaman (MoU) Transformasi dan Kestabilan Politik di antara Kerajaan Persekutuan dengan Pakatan Harapan (PH), Isnin lalu.

    Pengerusi PEJUANG, Tun Dr Mahathir Mohamad, berkata parti itu kekal dengan keputusan menjadi blok bebas yang tidak berpihak dengan mana-mana gabungan parti, termasuk PH.

    “Kami tidak diundang untuk berbincang perkara ini. Kami berpendapat perlu ada kebebasan bagi parti lawan untuk membuat apa jua teguran yang perlu kerana dalam sistem demokrasi, kita perlu ada parti lawan untuk memberi teguran kepada kerajaan.

    “Jadi, ini kita dapati kalau kita ambil bahagian kerana kita dapat pulangan tertentu. Itu bagi kita tidak sesuai kerana dia nampak seolah-olah dia ada unsur rasuah di situ, iaitu kami akan sokong kalau kamu bagi sekian-sekian kepada kami.”

    Tapi lain tahun dolu dolu masa jadi PM ke 7 kalu kita minta sesuatu umpamanya kalau kita beli kapal terbang, kita minta ‘offset’.

    Sama ada kita anggap ‘offset’ itu sebagai rasuah atau tidak, terpulang kepada anda.

    “Bagi saya kalau kita boleh dapat sesuatu kerana kita membeli sesuatu dengan harga tinggi, kenapa kita tak boleh terima?

    Walau dah tua nak mati kata kata dan lidah bercabang Tun masih berbisa..!!

    ReplyDelete
  2. Orang-orang yang kafir kepada Tuhannya, amalan-amalan mereka adalah seperti abu yang ditiup angin dengan keras pada suatu hari yang berangin kencang.
    Mereka tidak dapat mengambil manfaat sedikit pun dari apa yang telah mereka usahakan (di dunia).
    Yang demikian itu adalah kesesatan yang jauh.

    Allah suruh jadi juara dunia n akhirat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nuu mu dh jd gomen buak ruu355 Jgn ghoyat sajo.,,

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1