Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

04 September 2021

Bila Vaksin Diwajibkan

Bhai/DeeDee semua...

Macam ni la.... pada gua vaksin itu memang wajar diwajibkan kepada semua... mengikut dasar-dasar yang ditetapkan oleh pemerintah... Ini kerana ianya melibatkan warga terbanyak....  

Sebagai contoh... kerajaan mewajibkan semua pemandu yang nak bawa kereta kena ader lesen memandu...  betul... ramai yang boleh memandu walaupun tanpa lesen... tapi apabila berlaku kemalangan yang mana pemandu tidak berlesen.... apakah kata mangsa yang terlibat?

Jadi... memang wajarlah vaksin diwajibkan....

Tapi pilihan jenama vaksin itu tidaklah wajib dipaksakan... Rakyat berhak untuk memilih jenama vaksin yang pada mereka sesuai dengan kehendak dan keperluan mereka.... Itu hak mereka yang dijamin didalam Perlembagaan...

Dan ini memang satu pilihan.... 

Namun.... gua tak bersetuju bilamana golongan guru yang menolak vaksin ini dikenakan tindakan yang agak relaks... sekadar tidak dibenarkan mengajar secara bersemuka.... ini tidak adil bagi warga pendidik yang lainnya yang tidak menolak vaksin. Pada gua... mana-mana kakitangan awam (pendidik) yang menolak vaksin wajarlah dikenakan tindakan tatatertib seperti digantung tugas/jawatan atau digantung gaji. Ini kerana mereka telah melanggar arahan perjawatan penjawat awan.

Inilah yang sepatutnya.




4 comments:

  1. Bezakan orang politik bercakap dengan orang yang guna akai.Selagi ordinan darurat ade pakai ler ikut suka.Mike bebas bagi pendapat apetah orang lain atas demokrasi kate deme.Ugut ler selagi ade nyawa.Kejap wajib kejap harus kejap tak paksa.Ate orang politik bercakap,bukan ker demokrasi? Ordinan darurat tu ape benda? Parlimen udah naik ulan beghakor….Demokrasi ler sangat yer….

    ReplyDelete
  2. Vaksin ni bkn vaksin biasa,ni yg masih dlm eksperimen,byk kes kematian dan hilang upaya dan kerajaan tak bertanggung jawab.Tgk surat yg perlu disign sblm disuntik..lps tangan.Xde satu kajian yg dibuat di Malaysia apa isi kandungan vaksin tu..nak mkn karipap pun kita nak tau apa isinya..lg satu graphene oxide dlm vaksin MRNA utk apa.. spike protein...buat study dulu bro seblm nak ulas...ni mmg gua tak setuju dgn lu..

    ReplyDelete
  3. bila pulak nak wajibkan umat Islam menutup aurat
    perintah Allah lagi wajib diikuti
    ajaran apa ni biar ikut suka
    sebagai pemerintah Islam wajib jaga umat Islam
    ikut jalan ke syurga bukan neraka
    akai pi mana

    ReplyDelete
  4. Udah2 lah tu yob. Kalu setakat makan gaji koje dgn ajensi jangan nak bongkak dapat maklumat 1st hand. Mohd sayuti omar lagi berilmiah dan intelektual dari lu lah yob. Sekurang2nya jimstone blog kalu buat silap dia masih mengaku silap.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1