Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

23 September 2021

SPRM? Apa Yang Kita Boleh Harapkan?

Bhai/DeeDee semua...

Semenjak dua menjak ini kredibiliti SPRM dilihat jatuh menjunam...  dari kes suspek lompat pagar SPRM la... sampailah pembebasan kes-kes rasuah yang fakta dan buktinya jelas tapi kalah di Mahkamah sama ada dari segi teknikal mahupun kes-kes yang ditarik balik pertuduhan...

Pening aaa SPRM la nih..

Sebab itu ada cadangan supaya SPRM nih dirombak dan diletakkan dibawah kuasa Parlimen dan bukannya dibawah kuasa Eksekutif... Ada rasionalnya perkara ini..

Rehatlah Sementara Siasatan Dilakukan


Duit dilarikan, RM dikebas... Penyamun, Perasuah, Penunggang Agama dibiarkan berleluasa.


4 comments:

  1. Tak kan tak ingat kot dsai tubuh kan ombudsman dan nak letak bpr bawah kuasa parlimen pada 1998. Huru hara negara lepas tu sampai sekarang.

    ReplyDelete
  2. dah lama dah tak bolih diharap
    29 pertuduhan pun ada orang bolih bebas
    buat penat saja bertahun tahun siasat
    laslas terlepas

    tubuh badan siasatan bebas bsb atau suruhanjaya siasatan bebas ssb
    pilih orang yang tak takut ngan pemerintah
    orang dipilih tak perlu terimakasih ngan pemerintah ynag melantik
    pemerintah ynag perlu terima kaish ngan orang ynag dilantik
    kerna sanggup jalankan tugas kerna Allah
    kalau tak ada ni sembang bab keadilan pun orang tak percaya

    Wahai orang-orang yang beriman, jadilah kamu orang yang benar-benar penegak keadilan, menjadi saksi karena Allah biar pun terhadap dirimu sendiri atau ibu bapa dan kaum kerabatmu.
    Jika ia kaya atau pun miskin, maka Allah lebih tahu kemaslahatannya.
    Maka janganlah kamu mengikuti hawa nafsu karena ingin menyimpang dari kebenaran.
    Dan jika kamu memutar balikkan (kata-kata) atau enggan menjadi saksi, maka sesungguhnya Allah adalah Maha Mengetahui segala apa yang kamu kerjakan.

    ReplyDelete
  3. dah nama melayu. inilah kaki perasuah no 1 kat dunia ini sampai kiamat. dr golongan marhaen sampai kayangan semua sudah mangli dgn duit rasuah. nak masuk ngaji pun guna kabel politik tak yakin dgn qada dan qadar. ada kawan cakap kawtim dgn org politik tu usaha juga nak masukkan anak ke sekolah asrama penuh.

    ReplyDelete
  4. SPRM SURUHANJAYA PENYELAMAT RASUAH MALAYSIA

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1