Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 February 2023

Marah Lagi Lah Mereka

Bhai/DeeDee semua...

Ramai kata gua silap… Penulisan gua sebelum nih katanya banyak silap… Hahahaha… 

Tapi depa sebenarnya lupa… disebabkan semua yang lain memang tak cukup korum selepas PRU15, dimana BN pun tabley lead sebab kerusi PRU15 sikit, pastu PN pulak ketegaq awal-awal taknak bergabung dengan BN..

maka YDP Agong terpaksa memanggil mesyuarat Majlis Raja-Raja Melayu… berbincang baik-baik untuk cari jalan penyelesaian. Takkan nak biarkan Kerajaan Persekutuan tergantung takleh nak bentuk. Gila apa… 
 
Walhal boleh ja YDP Agong buat keputusan sendiri ikut decorum Persekutuan… tapi YDP Agong taknak buat silap macam masa lantik Muhyididn Yasin sebagai PM8 dulu… walaupun selepas YDP Agong bagi masa agak lama kepada Mahathir Mohamed untuk revert dan revamp selepas dia letak jawatan.

Jadi… walaupun Anwar Ibrahim sememangnya bukanlah option terbaik pada pandangan YDP Agong dan Majlis Raja-Raja Melayu pada masa itu…. tapi pasai yang lain semua takmo nak bekerjasama… takmo nak deal…

Maka dapatlah Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri Malaysia… itupun dengan kerjasama Ahmad Zahid Hamidi yang memang dikenali sebagai “budak Anwar” sejak sekian lama…. Itu pun pasai UMNO takdak kerusi banyak … cuba kalu UMNO ader kerusi Majoriti… ingat Ahmad Zahid Hamidi takmo jadi PM ka?? Hahaha

Cuba kalu PN tak buat ketegaq degil masa tue… Hahaha… dan BN pon boleh kawtim setel masa tue…. jalan citer tetap akan ikut naratif awal yang pernah gua katakan dulu… 

Tapi itu la… sejarah orang lupa… dan buat-buat lupa.. 

Korang mesti dah lupa tentang berapa hari yang diberikan masa oleh YDP Agong untuk drag bagi chan kat PN dan BN kawtim….. tapi tak jadi-jadi jugak deal depa walaupun masa tue geng Sabah dan Sarawak tengah ngam nak buat deal…

BN seniri pun pecah 3 masa tue… hahaha

Still Anwar Ibrahim naik sebab that’s the last option yang ada… takkan nak biarkan politik Malaysia tak stabil berbulan-bulan…

Hahaha…

Marah lagi aaa ramai orang terutamanya pentaksub Anwar Ibrahim terhadap gua… dan mesti lagi ramai la yang akan fitnah macam-macam kat gua… siap carik artikel lama gua konon gua silap dalam menulis tue…: siap mesti ramai yang akan kata gua pentaksub PN punyalah… 
Kena pulau dek kengkawan tu biasa… malah yang bukan kengkawan (yang tak pernah kenal gua secara peribadi pun) pulak yang kononnya lebih tahu dan kenal gua… Tambah lagi pulak yang hanya dengar jer citer tentang gua dari pihak ketiga yang takder verificable punya sanad… 

Gua gelak jer la…

Game belum abis moves lagi…  look into the horizon … see whose coming … Hahahaha … tick tock tick tock…..

*** sekadar menambahkan garam kat luka para pentaksub dan penjilat… hahahaha



2 comments:

  1. alahai bro....kesiannya kau....bertahun-tahun penulisan serba tahu...tapi masih lagi tak nampak benda paling penting sedang berlaku....?...kihkihkikihkih...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1