Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

04 April 2023

Pencarum Cuma Mahu Keluarkan Dividen KWSP 2022 Je

Bhai/DeeDee semua...

Tanyalah pada pencarum KWSP .... pastinya mereka tak nak keluarkan dana KWSP yang ada... mereka cuma nak keluarkan Dividen KWSP 2022 yang diumumkan baru-baru nih ja... yang katanya bernilai RM45.4 Bilion.... Mereka nak keluarkan Dividen nih sama macam depa keluarkan Dividen ASB ..... 

Sebab sepatutnya Dividen itu adalah satu kecairan tunai... Tak pernah dalam sejarah kewangan dunia Dividen itu dalam bentuk tak cair... dalam bentuk aset kekal...

Jadi... kalau lah Dividen KWSP dibenarkan keluar pada kadar RM4.54 bilion pun sudah cukup kecairan tunai ada dalam tangan dan pasaran....

Itu ja isu sebenarnya... dan isu inilah yang Anwar Ibrahim, Rafizi Ramli dan para pentaksub buat-buat tak paham .... buat-buat pekak dan tak tahu... buat-buat alihkan isu.... Benda simple je sebenarnya..

Jadi... sebenarnya Dividen nih ader betul ka atau sekadar nombor je?? Hahaha... kalu ader mesti boleh dikeluarkan (withdrawal)..

Adoilah...

Dividen KWSP 2022 ni betul ka ada?


4 comments:

  1. Ekonomi negara dah tenat.

    Tunggu pelaburan bukan mesti dapat sepenuhnya.

    Kalau kerajaan perpaduan nak senang menang prn. Dah lama lulus KWSP.

    Sudah2 la. Melayu bukan ada banyak simpanan. Habis simpanan, nanti camne?

    Jual tanah/rumah?....kalau ada la!

    Mungkin bukan sekarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik Pembangkang dan walaun jer yang suka menghasut penyimpan KWSP nihh..

      Delete
    2. Anonymous April 4, 2023 at 1:04 PM .... Bukan ke masa PM Ismail Sabri dulu, pembangkang (Anwar Ibrahim) pun hasut pencarum KWSP?"

      Kah kah kah.... sudah buat-buat lupa ka???

      Delete
  2. Pada saya pencarum yg ada simpanan lebih dari RM200K mmg tiada masalah utk keluarkan sebahagian dari caruman mereka, tapi ramai pencarum yg simpanan bawah RM10K pun nak keluarkan simpanan. Itu yg jadi masalah mereka kata kalau esok mati tak merasa duit tu, habis tu waris2 mereka yg tinggal dpt apa? Apakah mereka tinggalkan waris utk ditanggung oleh kerajaan melalui JKM, zakat dll? Kalau boleh selesai masalah dgn keluar KWSP, dah 4 kali keluar pun tak selesai juga ke? Hanya zaman PN aja bila berlaku krisis keluar KWSP, sebelum ini tak pernah berlaku. Bantu rakyat dgn cara pecahkan duit tabung sendiri, senang jadi kerajaan mcm tu.

    Abuamir

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1