Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 April 2023

Ini Kerja Gila

Bhai/DeeDee semua...

Tetiba jer Ahmad Zahid Hamidi memohon dilepaskan daripada pertuduhan kesnya di Mahkamah Sivil... Peguamnya telah memohon kepada Peguam Negara... Mengikut prosidur biasa... ianya memang dibenarkan.... Dan kuasa budibicara memang terletak di tangan Peguam Negara ... iaitu Perkara 145(3) Perlembagaan Persekutuan sama ada untuk meneruskan pertuduhan atau tidak... 

Dalam keadaan Peguam Negara yang diketahui memang pro-UMNO ... segalanya mungkin berlaku... dan kalau ini berlaku... apa pula pandangan rakyat terhadap kepimpinan Perdana Menteri Anwar Ibrahim???

Tentunya tidak baik...

Tambah pulak Najib Razak juga telah menghantar permohonan pengampunan diraja dibawah peruntukan Pengampunan Diraja...

Dan Yang Dipertuan Agong yang sememangnya mempengerusikan Lembaga Pengampunan itu tentunya akan mengambil kira pandangan ahli Lembaga Pengampunan yang juga terdiri keanggotaannya juga oleh Peguam Negara...

Dan sekiranya Peguam Negara memberikan satu justifikasi yang memperincikan dan membenarkan permohonan Najib Razak... tentunya akan memberikan satu keputusan yang di luar jangka.

Di bawah Perkara 42 Perlembagaan Persekutuan telah disebut dengan jelas bahawa takrif kuasa yang ada pada Yang di-Pertuan Agong tertakluk di bawah Perkara 42(4)(b) bahawa kuasa Agong dijalankan mengikut nasihat Lembaga Pengampunan yang ditubuhkan mengikut Fasal (5) Perkara 42. Dan melalui Perkara 42(9) menyatakan bahawa Lembaga Pengampunan hendaklah menimbangkan apa-apa pendapat bertulis yang mungkin telah dikemukakan oleh Peguam Negara.

Bayangkan kalu Ahmad Zahid Hamidi dilepaskan dari pertuduhan kes... dan Najib Razak diberikan pengampunan diraja.... apa pandangan rakyat terhadap kepimpinan Perdana Menteri Anwar Ibrahim...

Huhuhu....

By the way... gua tak terkejut pon kalu Ahmad Zahid Hamidi dilepaskan dari pertuduhan... sama macam kes Azeez Rahim dan Musa Aman hari tue....

Bab Najib Razak tue... itu prerogatif YDP Agong.... tambah lagi Najib Razak berstatus Orang Besar Empat Pahang..... dan YDP Agong adalah Sultan Pahang.... Anything can happen.... tara terkezut pon... hahahaha..

=================
Buat konten video YouTube anda dengan mudah dalam masa 5 minit : https://bit.ly/3KEuTHL



2 comments:

  1. Memang kerja gila hehe apa nak heran. Hari ni pun mahkamah buat keputusan gila membebaskan kerani (padahal anak lord) yg langgar sampai mati 8 orang budak2 melayu bawa basikal lajak. Pegang je steering mesti kena lah hati2. Naya budak2 tu.

    ReplyDelete
  2. bila bab najib dengan zahid je, semua geng 2K (keling dan komunis) mesti mengelabah, terlalu taksub dengan ajaran mahatua.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1