Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 July 2009

11 Hadiah Rakyat

Hahaha....

Semalam gua dengar radio tentang benda nih... gua sajer jer bukak Klasik Nasional FM pasai pak mertua gua join sekali kereta gua... jadi... kira cam terpaksa la gua layan lagu-lagu dalam Klasik Nasional FM... hahaha

Gua sebenarnya maleh nak komen macam-macam pasai 11 Hadiah Rakyat yang diumumkan oleh Najib Razak... bukan apa.. gua komen lebih-lebih nanti lu kata gua dengki... jadi nak buat macamana...

Cuma ader sikit jer yang gua nak komen... errr.. Tentang diskaun TOL bagi penggunaan lebih dari 80 kali sebulan... hehehe ... soalan gua... kenapa 80 kali atau lebih dan bukannyer 40 kali atau lebih...

Pada gua nisbah 40 kali atau lebih adalah lagi rasional... yerla... cuba korang bayangkan senario yang gua gambarkan kat bawah nih..

Ali tinggal di TTDI Jaya di Shah Alam ... menetap disana bersama anak bini.... Ali kerja di KLCC sebagai eksekutif penyumberan luar (outsourcing executive) yang hanya beroperasi di pejabat tanpa banyak keluar kemana-mana... jadi.. perjalanan Ali setiap hari bekerja adalah menggunakan NKVE masuk melalui Plaza Tol Bukit Jelutong dan terus keluar di Jalan Duta dan seterusnya mengambil Jalan Tun Razak untuk ke pejabatnya di KLCC .... Jalan yang paling mudah, ringkas serta kurang lampu isyarat.

Ali hanya kena membayar tol dua kali sahaja sehari iaitu di Plaza Tol Jalan Duta dan di Plaza Tol Bukit Jelutong Shah Alam... kos tol Ali cuma RM3.80 sehala. Ali banyak membeli barangan keperluannya hanya di Pasaraya MASQUE di TTDI Jaya, GIANT Stadium Shah Alam, Tesco atau sesekali di Plaza Alam Sentral atau di Plaza Masalam yang mana tiada tol dikenakan bagi perjalanan sekitar Shah Alam. Ali bekerja 26 hari seminggu dimana jika dicampur tolakkan.. Ali cuma membayar tol hanya 52 kali sahaja sebulan...

Oleh yang demikian... bagaimana orang seperti Ali dapat memanfaatkan penggunaan 80 kali atau lebih pembayaran TOL sehingga membolehkan beliau mendapat diskaun 20% seperti yang dijanjikan oleh Najib Razak....

Bayangkanlah... hahahahaha.... gua rindu la duduk kat Shah Alam... dulu senang jer.. nak pi Giant Stadium dekat jer... jalan kaki pon boleh... tambah plak hari Ahad ader pasar tani mega kat Stadium Shah Alam.... hehehe

Baca Sini : 11 Hadiah Rakyat

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1