Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

05 July 2009

Penamaan Calon

Punya la susah nak handle penamaan calon nie sampaikan SPR terpaksa nak kaji dan ubah peraturan supaya boleh buat penamaan calon sampai 3 hari... pergh lama tue...

Ramai betul la yang nak jadi calon sampaikan tiga (3) hari mungkin akan diperuntukkan... hahaha...

Macam nie ramai yang nak jadi calon.. tentu boleh kaya SPR...

Takkan pasai kerana ramai sangat penyokong yang hadir pada penamaan calon tue yang jadi masalah... dulu ... dah 50 tahun dah... takder isu pon.... takder hal pon... mengapa sekarang baru nak jadi isu...

Apa kata untuk mengaut lebih keuntungan... SPR tetapkan sesiapa penyokong yang nak hadir di penamaan calon itu membayar tiket RM2 seorang... tentu boleh "masyuk" kat SPR.. cara nie lebih berkesan.. buat kutipan tiket... kalau RM2 pun masih ramai gak yang nak hadir... naikkan caj tiket kepada RM10 seorang... baru la best..

Pakatan Rakyat biasanya akan ramai penyokong yang hadir... lebih dari 10 ribu orang.... maknanya kalau satu orang bayar tiket RM10 ...buta-buta jer SPR akan dapat RM100k hasil jualan tiket... hahaha..

Gua rasa penyokong Pakatan Rakyat takder masalah nak bayar tiket RM10 nih... yang jadi masalah ialah .... penyokong Barisan Nasional.... udah ler nak datang menghadirkan diri pada penamaan calon pun kena sediakan bas atau pengangkutan.. duit makan (nasi bungkus dan air mineral) pun kena kasi... tiket masuk pun nak kena bayar... hahahaha.. sure Barisan Nasional tak setuju nih...

Abis tue.. takkan Barisan Nasional dikecualikan daripada pungutan tiket sempena penamaan calon nih... tak adil la kalu cam tue... jadi... sure terbongkang tak ramai la yang akan hadir sebagai penyokong BN pada setiap penamaan calon... sapa nak bayar beb... mahal tue kos operasinyer... hahaha

kalau 10 ribu yang hadir... mahu abis RM500k untuk cover kos semuanya... hahaha... terbongkang la BN kalu cam tue.... hahaha ... bayangkan kalau setiap bulan ader PRK ... mau bangkrap BN nih... jadi terpaksa la diorang buat kerja haram sapu duit rakyat, duit cukai dan sebagainya sebab nak cover benda nie... hahaha

So siapa yang akan susah.... gua jugak yang susah la... sebab nanti akan ader banyak cukai.... cukai itu .. cukai ini...

Baca Sini : SPR teliti perundangan untuk mengubah tempoh penamaan calon

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1