Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 June 2013

Yang Tersurat Dan Yang Tersirat (2)

Bhai dan DeeDee sekalian ... seperti yang gua janjikan.... hahaha... ini artikel tue.... hahaha... baca betul-betul dan pahamkan... benda nih banyak yang tersurat dan yang tersirat.... hahahaha...

Okeh... lu orang biasa tak nampak orang letak botol minyak enjin kat atas kereta.... ataupon botol-botol lain..... ader tak pernah nampak.... Kalu lu orang pernah nampak..... aperkah yang bermain di fikiran lu orang....

Ader orang kata kat gua.... strategi meletakkan botol minyak enjin diatas mana-mana kereta tu bertujuan nak kasi tau semua orang yang kereta tue adalah untuk dijual....

Tapi yang lawaknyer... dalam banyak keadaan... gua jarang jumpa nombor telefon tertera pada botol tue untuk memudahkan kalu betul ianya digunakan sebagai tanda orang nak jual kereta tue.... Hahaha

Tak tau la macam mana signifikannya idea tue.... Agak-agak lu aaa.. siapa yang memulakan benda nih aaa.... sebab kat mana-mana negara gua pegi.... mostly boleh jumpa benda macam nih.... Hahaha...

Takkan la Henry Ford kot yang memulakan idea nih..... Hahaha.... ker memang asalnyer idea orang Melayu yang diterima pakai oleh seluruh dunia.... Hahaha.... tapi kenapa mesti botol minyak enjin.... kenapa aaa...

Lu orang ader jawapannyer ka?? Hahaha....kasi tau la kalu lu ader jawapan.... hahaha....

10 comments:

  1. Bhai,

    Banyak lu punya soalan bhai... kalau scenario kat dalam negara... kebanyakannya kereta class golongan marhaen yang dok buat lagu ni...

    Bab jenis botol minyak enjin pun nak kena tau... sesuai dak untuk clk ka bm ka...

    Bhai,

    kalau lu boleh kongsi kereta tu jenis apa, brand botol minyak enjin yang dah duduk atas bumbung kereta tu...lagi terang siap dengan no plet sekali...baru syiok...

    ni asyik dikelaskan terhad sahaja... tak berapa syiok la bhai
    hahaha...



    ReplyDelete
  2. Hurm..skil yg di guna zaman reformasi dulu, nak di guna pakai kembali.. 2 la beria2 nk wat kat tempat terbuka dan hari cuti.. last2 rakyat gak yg menjadi alat dorg,.. bila sy ckp yg puak2 pr ni hanya another brick on the wall dgn mentaliti cai2 ,.dorg marah.. haha.. cai2

    ReplyDelete
  3. Syeikh,
    off topic sikit.
    bab bebudak felda naik everest. betul ke syeikh?
    aku ragu2 was2 kencing tak lawas la. bukan senang naik everest. kena train berbulan bertahun.
    atau geng tu cuma panjat bukit yg banyak dikeliling everest.
    bagi pendapat sikit syeikh.

    ReplyDelete
  4. Bhai/DeeDee sekalian...

    Gua ader tengok kereta Merc jenis Brabus.. tapi diletakkan botol minyak enjin 2T jenama Bardahl ..... hahaha... kalu yang itu aper maksudnyer aaa... hahaha

    Bhai LibangLibu....

    Errr... takder dalam pengetahuan gua la pulak... diorang tue ader naik K2 ker... tapikan... kalu sudah sampai atas Everest... mesti ader nama dalam list kat sana... sebab kat Everest nih... yang berjaya sampai pon ader nama... yang mati masa naik pon ader nama ,... semua masuk dalam list...

    ReplyDelete
  5. Bro C++ ,
    Bro,Malaysia ada tak hantar bantuan ketenteraan kt syria? dah teruk dah syria tu , takkan la malaysia ni xnak tolong @ ikut pintu belakang ?
    sorry off topic , sekarang ni kita kena tolong syria tu... saudara kita..

    -penjejak-

    ReplyDelete
  6. Kalo minyak petrol mgkin logik ar, sbb itu mungkin isyarat "Beli terus pandu". Kalo minyak enjin, ntah lar. Free first oil change?

    ReplyDelete
  7. Apasal minyak ek sebab takda minyak dah ke?

    lol.. ntah la bhai kadang aku ada juga nampak orang bubuh batu hahaha..

    ReplyDelete
  8. Bhai C++,

    Kalu Merc Brabus D4, wa tabley cerita,sebab wo pu chi tau, tapi kalu brabus biasa letak botol 2t brand bardahl wa boleh agak la... kalau tak 12/12, mesti miss... biasa la bhai moving target payah nak full marks... hahaha

    ReplyDelete
  9. Maknanya, kereta untuk dijual. Kepada bakal pembeli sila tanya kat dalam. Kepada pencuri, xpayah cuba curik....kete ni minyak hitam dikeluarkan....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1