Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 January 2010

Bukankah Dah Betul Puad Zarkashi Menipu?

Untuk pengetahuan korang... memang pun Kementerian Pelajaran dah kering kantung dier... itu hari biler gua kata Puad Zarkashi menipu.. ramai yang bantai gua... kutuk macam-macam... tapi la terdedah dah... bukankah dah betul Puad Zarkashi menipu...

Kementerian Pelajaran dah kering dah dana dier.. sebab banyak dihabiskan dengan projek-projek eksperimen ... benda nih bukan baru.. dah lama dah.. kalu tak silap gua la.. sejak dari tahun 2001 lagie.... masa tue Pusat Perkembangan Kurikulum di Jalan Duta tue dok banyak kali buat eksperimen..... itu baru bab kurikulum... bab kat Maktab Perguruan dan Institut Perguruan pon sama gak...

Ramai bakal guru yang dah terlatih yang tidak dapat penempatan... biler ditanya... jawapan sama jer... sebab opsyen guru tue tak sesuai untuk penempatan... dah terlampau banyak... ader lebihan.. sedangkan banyak sekolah kat 1Malaysia nih yang tak cukup guru...

Satu kelas ader 35 hingga 45 orang murid.. giler aper nak handle banyak tue punya murid... kalu kena tahun 1... alamat boleh lari guru yang mengajar tue... Kita amik contoh kat Sekolah Kebangsaan Kampung Melayu Subang ...satu sekolah rendah... yang murid dier terlalu ramai sehinggakan terpaksa dibuat dua sesi.... pada masa tue.. kalu tak percaya... cuba tanya cikgu sekolah tue...

Kat daerah Petaling jer ader beratus sekolah rendah... giler aper sekolah ader banyak tue... tapi masih banyak sekolah tue yang tak cukup guru... bukan setakat tak cukup guru.. tapi buku teks pon tak cukup la...

Nie first time gua dengar Kerajaan Malaysia bagi dana tambahan sebanyak RM700 juta kat Kementerian Pelajaran... awal tahun plak tue.... giler aper... itu lagi Puad Zarkashi kata Kementerian Pelajaan takder masalah.... bodoh la kalu ader sesapa yang percaya cakap Puad Zarkashi nih....

Apa-apa pun .... gua tetap nak Puad Zarkashi nie mengaku yang Kementerian Pelajaran tak dapat nak ambik semua guru terlatih nie ditempatkan atas alasan opsyen adalah tipu semata-mata... just nak cover airmuka jer.. mengaku la yang sebenarnya Kementerian Pelajaran dah takder duit.. kan senang...

4 comments:

  1. team bola pun hanya bawah 18thn je...bawah 15thn dah tak ada bro...

    ReplyDelete
  2. Salam bro,

    Lu cikgu ke? Byk btol brita tak brp sedap utk golongan cikgu ni. Dgr citer byk elaun2 akan di tarik balik. Btol ke bro? Lu ada citer?

    Bini wa nk gi Multaqa pun kna naik bas mcm rombongan tu. Tak bleh claim lg la bro...no money...

    ReplyDelete
  3. Bhai Al-Balingi,

    Gua bukan cikgu tapi gua banka kawan kat Kementerian Pelajaran... dari peringkat bawahan sampai ke peringkat atasan... ader beberapa pengarah yang gua kenal baik.. hehehe...

    Gua biasa lepak kat Pusat Perkembangan Kurikulum Kementerian Pelajaran tue dulu... hehehe...

    Selalu gak lepak kat Institut Bahasa Melayu Malaysia (IBMM) kat sebelah UM tue... hehehe ... ramai kawan...

    Lagipun wife gua cikgu...

    ReplyDelete
  4. Salam bro,

    kalu lu ada kwn atasan kt KPM, lu tlg la gua mau pindah blk kg..hehehe..bleh ejas ke

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1