Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 January 2010

Hina Raja Tak Boleh, Hina Rasulullah Boleh

Aper punya bodoh la .... gua kalu bab hina menghina nih... kureng skit.. tapi gua paling benci kat juara-juara nih.... iyer la... hina raja tak boleh.. tapi kalu hina Rasulullah S.A.W boleh plak kat diorang nih...

Nie AdukaTaruna kena ngan POLIS konon pasai hina raja.... err... sapa yang kecoh pasai nih... ntah ... gua pon tak paham la... tapi.. kecoh la 1Malaysia.... semua dok bantai AdukaTaruna....

Tapi ... cuba la lu orang bandingkan raja ngan Rasulullah S.A.W ... mana lagi mulia.... sori la.. bukan gua nak hina status raja ker aper ker... cuma dulu masa Che Det dok kutuk dan hina Rasulullah S.A.W ... mana pergi geng-geng juara nih... kenapa masa tue tak kecoh suruh Polis tangkap Che Det pasai menghina Rasulullah S.A.W ...

Gua memang takkan bantai orang yang dah arwah... so... yang sudah tue sudah la bagi gua... cuma satu jer gua nak ingatkan lu orang semua... buat apa pon biarlah berpada....

Pada gua la... Ayat yang digunakan AdukaTaruna tue kira okeh lagie... sebab kalu lu orang sumer biasa kat Melaka... ayat lagie power lu orang boleh dengar... hehehe... biasa la... orang Melaka...

Tapi setakat nie tak pernah gak gua dengar orang Melaka kena saman atau tahan polis pasai guna ayat power diorang.... memang la sekali dengar nampak macam caci maki... tapi biaser la... Kalu la tidak... tentu ramai orang Melaka dok lepak kat Mahkamah, Lokap dan Penjara pasai isu cakap guna ayat power.... hahahaha...

So... satu segi... gua tak setuju sesapa pon kutuk atau hina orang yang dah mati... melainkan kalu tahap kejahatan simati tue dah kira sampai petala langit ketujuh dah... hahaha..

Apa-apa pun... peace... hehehehe

8 comments:

  1. aahhh...ko dgn adukataruna tu 1 kapal!!!! pasreform konon!!! reform diri tu dlu !!

    ReplyDelete
  2. Bro,

    Bagi la... contoh ayat power orang Melaka..?

    Gua pun nak tau jugak.

    ReplyDelete
  3. tu la pasal,gua angin satu badan,bab hina agama,bab hina sunnah,bab tanah tergadai,bab maruah negara tergadai,tkda sape berani nk ambik tindakan,tp disebabkan AT tu pro PAS,maka ia jadi isu kan main gegak gempita lagi,siap seme pendekar johor nk turun cari AT bla bla,skali tengok cam bodoh pon ada

    ReplyDelete
  4. Bhai Anonymous January 26, 2010 1:06 AM,

    Lu nih memang pondan... tak berani nak letak nama ... hahaha... ngaku jer la kalu dah geng UG dan Perpaduang tue... hahaha...

    Bhai Isa,

    Contoh ayat power orang Melaka... hahaha... itu lu kena tanya la sama Hasbullah Pit (Sebol) .... hahaha..

    Bhai Restless,

    Hahaha.... gua setuju ngan komen lu... hahaha... depa nih sebenarnya penakut gak... jadi akan jadi berani biler ramai orang... hahaha... kalu solo molo... sure takder telor punya... hahaha

    ReplyDelete
  5. "Pukimak budak ni" <<--- ayat sorang bapak org melaka marah kt anak dia

    ReplyDelete
  6. jangan babitkan orang melaka pulak... lu tu yang tak tahu adap

    ReplyDelete
  7. Bhai Anonymous JANUARY 26, 2010 11:58 AM,

    Kan ker gua dah kata lu nie pondan pasai tak berani nak letak nama... hahaha....

    Wei... ini mesti lu tak pernah pi Melaka nih... pi la cuti-cuti Malaysia... nie mesti lu suka pi luar negara nih... tapi dalam Malaysia tak abis lagie round ... hahaha...

    ReplyDelete
  8. aku duduk melaka 7 tahun.. bahasa yg kasar memang wujud tapi untuk yang rapat saje..

    contoh.. lahanat ko.. mana ko pegi.. ingatkan dah mamposs!!

    tapi.. seingat aku tak pernah plak orang melaka marah orang dikenali ramai sebegitu rupa..

    AT memang melakukan kesilapan.. nak cakap apa lagi.. kalu ada orang nak kata dia hero.. atas persepsi masing2 laa..
    bagi PAS REFORM.. mungkin AT hero mereka bagi yang lain.. mungkin bangang, bodoh dan sebagainya..

    Walaupun mahu menegak hujah..ada caranya..

    yang salah tetap salah.
    yang benar tetap benar..

    UMNO memang suka cari peluang nak jadi Hero..

    Memang suka la dia orang bila AT bagi peluang.. nak plak yang kene tempias Article, negeri UMNO..

    so.. kalau genius, kenape jolok sarang tebuan??

    Condemn macam mana pun UMNO.. dia orang memang dari dulu camtu..

    So.. bila kita buat silap.. kita nak tuduh dia orang ambil kesempatan?? kita maki dia orang..

    hahaha..

    bila nak habis game salah menyalahkanni..

    dlm PAS.. bila sokongan non Muslim merudum.. di tuduh ada puak UG..

    dalam PAS REFORM.. kalu PAS reform terbungkang.. salahkan siapa plak??
    takkan nak salahkan figure PAS REFORM .. ye tak ?? hehehe.
    kene cari salah orang lain dulu, walaupun diri sendiri ada sedikit salah..
    tutup salah kita dgn buka salah orang lain..
    hahaha..
    2x5.. 5x2..

    wa ingat.. DOA AT makbul laa dlm projek langgar Hadi tu..

    So.. pengajaran.. Doa elok2, buat kelakuan elok,
    tulis dgn cara elok..

    -- for sure.. aku kene tuduh geng UG ni.. wakaka---

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1