Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

01 January 2010

Harga Gula - Silap Mata CIMB

Selamat tahun baru masihi 2010 ... Ramai yang terkejut badak biler dengaq harga gula naik 20 sen ... yer la.. siap depa kecoh Felda konon dah ambik alih dari Raja Gula Robert Kuok.... tapi lu orang semua sudah silap... Harga gula ini semua silap mata CIMB jer..

Kenapa gua kata camnie... hahaha... memang la melayu mudah lupa... macam mana lu orang boleh lupa bahawa CIMB (Nazir Razak) dok promo giler-giler dier punya idea untuk penggabungan Felda, Felcra dan Risda pada PM 1Malaysia (Najib Razak) ....

Hehehehe .. dulu pun dier punya idea gak untuk gabungkan Sime Darby yang dah nak mampus tue dengan Guthrie dan Golden Hope untuk menjadi Synergy Drive yang akhirnya ditukar balik kepada nama Sime Darby.... hehehehe... sapa yang untung dalam kes Synergy Drive nih..... bukan sapa-sapa pon... tapi Nazir Razak gak yang untung... hahaha

La nih... Felda, Felcra dan Risda sedang dalam proses digabungkan yang mana gua dengar khabar akan direalisasikan seawal suku kedua 2010 ... hehehehe.... semua ini akan digabungkan menjadi Synergy Drive Kedua... jadi... lu ingat sapa yang akan untung kali kedua nih... hehehe.. Sure Nazir Razak jugak yang untung... hehehehe...

Jadi ... sekarang nih.. taikun gula bukan lagi Robert Kuok tapi .... akan bertukar tangan kepada Nazir Razak .... lu tak percaya.. tunggu dan lihat... tokei beras (siapa tokei beras nih lu cari la sendiri) tue cuma proksi dier jer... hahaha...

So.. seperti yang gua jangkakan.... tahun 2010 nih... akan menunjukkan penguasaan sepenuhnya dalam semua entiti besar GLC diletakkan dibawah satu konsortium yang dikuasai oleh Nazir Razak mahupun oleh proksinya... CIMB tue cuma batu loncatan sahaja... sebab sekarang nie pon Nazir Razak dah kuasai sebahagian besar saham dalam CIMB ...

Jadi.... kenaikan harga gula sebanyak 20 sen sekilo tue sebenarnya memberikan pulangan lebih dari RM1 bilion kepada CIMB Synergy Drive Kedua (Felda, Risda dan Felcra) yang mana dikawalselia oleh Nazir Razak....

Sohih dan nyata Najib Razak lebih berkali ganda teruk korupsinya daripada Abdullah Ahmad Badawi.... hehehe.. sapa mentor dier.. kalu bukan Che Det ... hahaha

So ... kengkawan blogger lain nampaknya salah tangkap la isu ini... sori aaa... nih gua ader linkkan blogger lain punya idea...

2 comments:

  1. well said bro..tarif elektrik plak naik thn ni...petrol pun dengaq cita pun nak naik jgk..ada btoi ka

    ReplyDelete
  2. Bhai...

    Betul tue.... bukan saja petrol naik... ayaq paip pon akan naik nanti... lu tengok la...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1