Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 January 2010

Bestnya Jadi Geng UG

PAS sedang menuju kehancuran... Ini memang benar... PAS nampaknya dikuasai oleh kumpulan yang suka bercengkerama dengan UMNO ... Kumpulan UG @ Perpaduang nih dah nampak jelas menguasai pimpinan atasan PAS ... Bestnya jadi geng UG .... sure buat apa pun waima sehingga boleh menyebabkan PAS dipinggirkan masih lagi cuma diberikan amaran ...

Sesiapa yang menolak UG @ Perpaduang nih.. sure akan cuba disingkirkan...

Nampaknya pimpinan PAS makin ramai yang tidak istiqamah terhadap perjuangan... malah sanggup menggunakan candu dan ugutan "Thiqah dan Wala'" untuk memastikan ahli dan penyokong berterusan bersama mereka...

"Thiqah dan Wala'" adalah sama seperti ISA .... tapi itulah yang diperjuangkan oleh pimpinan atasan PAS ....

Gua tak terkejut kalu pada PRU13 nanti PAS akan kalah teruk... Rakyat inginkan PAS kekal seperti dahulu.. tegas, amanah serta jujur dalam perjuangan... Rakyat tidak mahu PAS yang diperkotakkatikkan oleh UMNO/BN.

Betul la apa yang gua dah tulis selama nih... dah banyak berudu dalam PAS yang dibiakkan dan kini sedang menuju menjadi katak yang pastinya akan melompat bila-bila masa...

Kalu arwah Ibrahim Libya masih hidup, pastinya beliau merasa malu dengan tindakan pimpinan PAS yang pro UG @ Perpaduang nih... Tepat sekali apa yang pernah diberitahu kepada gua.... Hassan Ali memang "mole" ....

Tahniah gua ucapkan kepada geng UG @ Perpaduang nih... tahniah juga kepada Hassan Ali... hehehe... lepas nie masyuk la bisnis lu yer... Betul la kata ramai orang.... pakar motivasi nih semua tak boleh pakai... sebab diri mereka sendiri pon diorang tak reti nak ikut apa yang dimotivasikan... Samer jer Fadhilah Kamsah ker.. Mashita Ibrahim ker... Hassan Ali ker.... hahaha... semua tak boleh pakai punya... hahaha

Tahniah gak kat PAS ... errr.. biler nak masuk dalam BN ... hehehe.. nak gak tengok PAS sebagai komponen BN plak lepas nih... hahaha

Betul la kata AdukaTaruna .... PAS perlu di"REFORM"kan.....

5 comments:

  1. Beb, aku balik2 dah nampak benda ni. Ikhlas cakap, aku takde la terkejut, sebab aku predict dua-dua kena hukum gantung. Tapi aku dah agak dah masa baca berita ni, konfem ada blog2 bodoh akan mengamuk. Al-maklum la bhai, bila keputusan tak kena dgn hati depa, hah mula la mengarut benda bodoh. Tak adil la, apa la. Tak memasal nama Us Nasha pun naik sekali. Kenkonon, Hasan tak kena hukum sebab Us Nasha ada masa tu. Laa.. apa ke bodoh sangat la.

    So kepada adik-adik aku yg baru nak kenal dunia politik, meh abang bagitau apa kes depa berdua ni dibicarakan.

    1. Khalid dibicarakan kerana mendedah hal mesyuarat PAS negeri. Jadi dalam soal ini, dia dibicara dalam soal amanah kepada kerahsiaan parti. Nak bagitau, tak kirala kecik dan remeh mana pun sesuatu hal tu (dlm mesyuarat), tapi bila ia adalah rahsia, kesalahan mendedahkannya tetap jadik besar.

    Amanah bhai... amanah! Kalau tak sanggup pikul amanah, toksah duduk dalam mesyuarat. Pi main jejauh la..

    2. Hasan ni dibicarakan dlm kes selcat. Kes selcat ni lebih kpd kerajaan negeri punya masalah. Jadi, terulang pd TSKI nak pecat dia or tak. Dan teguran Hasan Ali ni tak proper. Tapi semua orang yang pakai otak dan hati tak busuk tau kritikan Hasan tu betul. Kalau tak betul, takkan TSKI pun setuju nak perbaiki Selcat!!

    Yang korang merepek pasal kes baiah itu, ia bukan rahsia pun. Dan orang dah tau sebelum dia bagitau lagi. Cuma jadi heboh bila orang UMNo popularkan isu baiah tu.

    Kalau TSKI pecat Hasan ni pun, aku tarak hal punya. Kuasa dia la. Tapi ingat sikit TSKI, kau kena ganti dengan orang PAS jugak. Kang tak memasal ada orang PAS tak puas hati pulak. Aku cadangkan nama YB Dr Shafei or YB Saari Sungib. Dua-dua ni sesuai la pegang peranan EXCO Hal Ehwal Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam.

    So, sila paham isu sikit sblm nak bantai.

    Okeh, babai.. Nak bantai aku..sila!

    ReplyDelete
  2. Bhai Ali Zaidan,

    Gua setuju ngan lu punya komen.. tapi bab no 2 tue gua kureng setuju la... hehehe...

    Biler masa plak Hassan Ali kena bicara dalam SELCAT ... dier cuma cover line geng UMNO dalam SELCAT jer... hahahaha....

    .... Hassan Ali tue PJ PAS Negeri.. tapi sikap, tindak tanduk dan lain-lain lebih mirip kepada UMNO... camana tue...

    Pastue Hassan Ali cukup cuak biler orang nak rakam pertemuan dier dengan blogger UMNO... kalu dier tak buat salah.. aper dier takut dengan rakaman tue... tapi yang pasti dier kecut telur gak ngan rakaman tue...

    UG nih dah lama membarah dah.... tunggu masa jer PAS musnah.... hahaha

    ReplyDelete
  3. hahahaha...
    kecewa je tuding ke arah sana yang mungkin hanya bayang2..
    aku rasa kalau selalu sangat tuding bayang2.. mungkin bayang2 bleh jadi benda legap kot..

    wala dan thiqah macam akta ISA??

    hahaha..
    wala dam thiqah satu konsep taat bhai..

    kalau taat.. barua da taat babi buta..
    kalu lu cakap wala thiqah babi but ada..

    hahaha.. wa nak sau sape yang wujudkan istilah tuu??

    orang suh wala dan thiqah bukan tak bleh reform..

    benda simple.. tapi suka dipanjangkan kerana nak Gaduh lebih lama sket2..

    nak berlebih2 dllm bergaduh..
    nak berlebih2 dlm berhujah.. sampai bila nak habis..

    Yang SALAH TETAP SALAH, YANG BENAR TETAP BENAR!!

    kalau rasa sangat UG tu benda nyata yang MASIH Wujud..
    Prove laaa..
    bawa2 saksi2 UMNO yang nampak berpeluk dlm gelap..
    bawak saksi2 PAS yang berpeluk dalam GELAP..

    setakat.. itulah geng perpaduang.. itulah geng UG..

    aku bleh cakap.. ko geng al-maunah!! hahahaha..

    ReplyDelete
  4. Cerita lama bodoo......Tak sensasi pon...Cerita sudah basi...serupa lu punya muka...

    ReplyDelete
  5. Bhai SearchForHeaven,

    Gua memang geng ngan Al-Maunah... hahaha...

    Bhai Anonymous January 31, 2010 9:07 AM,

    Lu takder telor ker nak letak nama? pondan ka? ... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1