Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 December 2020

Bersungguh Mencari Dan Mendakwa Pelaku

Bhai/DeeDee semua...

Satu yang gua respek dengan Polis Indonesia adalah biasa buat siasatan memang bersungguh-sungguh... sampai dapat kesan pelaku dan terus mendakwa.. Berapa banyak kes yang dapat disiasat... contoh kes Aril Peter Pan dan Luna Maya...

Dalam kes Rizieq Shihab... siasatan dah buat... tapi disebabkan puak pentaksub ramai... dan suspek melarikan diri... tu yang tak dapat nak dakwa dan hukum...

La nih dalam kes Giselle Anastasia... laju ja Polis Indonesia kenalpasti pelaku dalam video seks yang tersebar... siap disahkan oleh pasukan forensik digital mereka lagi... tepat... dan akhirnya pelaku memberikan pengakuan mereka ... dan kini sedang berdepan hukuman...

Respek la... sebab takdak campurtangan kuasa politik... bagoosh....  tengok jugak kes Ahok dulu... dapat disiasat dan didakwa...

Kalu kat Malaysia.... hahaha... senyap sunyi la jawabnya... tengok macam kes Haziq dan Azmin la.... Haziq sampai la nih tak kena tangkap, siasat dan dakwa... walaupun dia membuat pengakuan sediri atas perlakuan dier... video kes pon tak dapat nak dibuktikan... cikai betul la pakar forensik digital Malaysia...

Buat malu ja...

Nih ader kes Kartel Daging.... tatau la apa akan hasilnya... silap-silap senyap sunyi ja sapu bawah karpet.... kena dakwa mungkin la level kambing hitam ja.... macam kes Sg Kim Kim.. macam kes Pencemaran Air Sungai Selangor... macam banyak lagi kes-kes lain..... senyap.... huhuhu

Aper nak jadi la....



3 comments:

  1. Depa nak tutup kartel bangkai baq hang. VVIP punggah. Putaq Halim.. Wang besaq.. wang kapiaq.. Wang bangkai besaq..

    ReplyDelete
  2. Aljazera cari JhoLo sambil gentel telo jer bole interview Jho Lo lagi..

    adusssss malu jadi rakyat Mesia

    ReplyDelete
  3. Bersungguh Mencari Dan Mendakwa Pelaku

    dalam kes 6 ynag dibunuh polis indo tu apa cerita pulak
    mula cerita ditembak 6 ditempat kejadian bial saksi bersuara
    tukar cerita pulak
    dah mula nampak tipu n terus tipu
    siap buat lakonan semula tapi tak meyakinkan
    mana ada polisi bersikap sopan ngan tawanan di tengah malam
    untuk senang kerja kasi mati semua kerna marah
    misi jahat terhalang oilh keberanian anak muda itu

    cerita biar ikhlas bukan semua kes di indo
    dibuat telus macam kat negara lain jugak banyak
    ikut kasta pun belambak

    dunia dunia selagi tak ikut macam Nabi
    buat la kok mana pung akan nampak juga macam gila babiii

    hukum dunia selalunya tumpoi ke atas tajam ke bawah
    memang gitu kan depan mata pung nampak

    Dan barang siapa yang mengerjakan kesalahan atau dosa, kemudian dituduhkannya kepada orang yang tidak bersalah, maka sesungguhnya ia telah berbuat suatu kebohongan dan dosa yang nyata.

    awas semua termasuk polisi indo
    keadilan dari Allah menanti untuk menghukum sang sang pendusta
    bila smapai masa dunia diganti baru
    itu jam semau ketakutan

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1