Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 December 2020

Sabitan Kes Adnan Mansor Memang Pelik

Bhai/DeeDee semua..

Kita semua sedia maklum bahawa dalam mana-mana kes berkaitan rasuah... denda bagi sabitan kes rasuah adalah 10 kali ganda dari nilai suapan... Ini memang standard.. ini memang piawai.. dan ini yang ada dalam peruntukan undang-undang...

Tapi....

Tapi dalam penghakiman kes Adnan Mansor yang berlansung pagi tadi, didapati denda yang dikenakan terhadap Adnan Mansor adalah sama senilai dengan nilai suapan.... Macam mana la Hakim tu buat keputusan macam tue... Bab hukuman penjara 12 bulan tue gua tak pertikaikan... tapi bab denda tue ja...

Sebab... kes tu nilai suapan adalah RM2 juta... tapi bila jatuh hukum... nilai denda cuma RM2 juta jugak... 

Macam mana Hakim Mohamed Zaini boleh terkhilaf nih?? Atau aderkah ader deal belakang tabir?? Ini bukan nak menghina Mahkamah bagai ka... cuma pelik... takkan la Hakim Mohamed Zaini tatau nilai suapan dan apa hukuman denda yang sepatutnya Hakim jatuhkan...

Siap Peguambela mintak denda dikurangkan jadi RM2000 ... macam sial jer kan...

Adoilah....



1 comment:

  1. Duit Ku Nan habis menganjingkan Istana Kehakiman. Pusing Halim. Wang 2 juta.. wang saku belanja pusing 1 hari...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1