Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 October 2022

Baek Punya Bodek ...

Bhai/DeeDee semua...

Kalu mengikut tafsiran undang-undang, apa yang dipertuturkan oleh Perdana Menteri Malaysia (Ismail Sabri) ini adalah satu tindakan yang salah... dan menjurus kepada tindak tanduk rasuah dan salahguna kuasa... Tapi kan... SPRM tue adalah dajjal mata satu... SPRM hanya nampak salah kat parti pembangkang jer... kalu yang buat tu Kerajaan... memang SPRM takkan amik tindakan...

Huhuhu... itulah peel SPRM.

Ismail Sabri Yaakob berjanji akan meluluskan semua perrmohonan penjaja dan peniaga kecil sekiranya dia dilantik sebagai perdana menteri selepas PRU15.

Dia berkata demikian ketika berucap kepada ribuan penjaja dan peniaga kecil di Dataran Merdeka hari ini.

Dia menggesa supaya komuniti penjaja dan peniaga kecil membantunya apabila tiba gilirannya meminta bantuan mereka.

"Penjaja sentiasa dekat dihati saya, saya juga pernah menjadi penjaja waktu saya sekolah rendah lagi.

"Saya menjadi penjaja jual limau di kaki lima, jual ikan di pasar minggu pekan sehari Temerloh.

"Apa yang penjaja bangkitkan saya faham sebab saya pernah menjadi penjaja. Hidup saya sama dengan penjaja.

"Apa yang penjaja rasa, saya dah melalui dulu sebab tu setiap permohonan yang dibuat penjaja pasti saya luluskan," katanya pada Majlis Pelancaran Pesta Mega Penjaja, Peniaga dan Usahawan Kecil Keluarga Malaysia di Dataran Merdeka, hari ini.

Ismail Sabri memberitahu baru-baru ini dia menerima surat daripada persatuan penjaja, memintanya menjadi penaung.

"Saya dengan ini bersetuju menjadi penaung Gabungan Persatuan Penjaja dan Peniaga Kecil Malaysia.

"(Selaku) penaung, kita akan jumpa dengan persatuan, akan bantu persatuan penjaja.

"Saya cuma minta kalau saya pohonkan bantuan, tolong bantu saya.

"Terima kasih, warga penjaja akan gunakan hak mereka 19 Nov dengan memberi kepercayaan kepada parti yang boleh bantu dan membela nasib penjaja," katanya.



6 comments:

  1. Mintak pak sheikh jadi piem dan humban saki baki ppsmi ke bakul sampah. Elok2 ipta2 guna b melayu sampai ke peringkat ijazah lanjutan senang2 atok angkat b inggeris sebagai pengantara.

    ReplyDelete
  2. Kenapa ek atok setuju univ merdeka dibina di kampar negeri teman dan kenapa tak buat di kubang pasu. Tak pasai2 kampar jadi kubu sepet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naya jer kan... Hahaha... patut bukak Universiti Merdeka tu di Marang... itu paling sesuai... biar penuh anak Cina dan India di Marang... Hahaha

      Delete
  3. kat sini banyak gila kuasa ada kuasa tak tau nak berkuasa
    masa nak kuasa lagak macam jin islam bila ada kuasa bertukar jadi hnatu raya
    nengok pm britis letak jawatan kerna gagal tak kemaruk pun nak jadi kaya ngan jawatan lain macam pula kat sini kalu bolih nak mampus dalam jawatan
    itulah hakikatnya
    jnagn lupa nengok berita kerajaan sambo di sana tu ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang dah nak masuk kubur pon dok kejar nak jadi PM lagi buat kali ketiga... Giler aaa

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1