Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 October 2022

PH Dah La Tak Kuat, Tapi Bertelagah Sesama Sendiri

Bhai/DeeDee semua...

Depa ingat Pakatan Harapan (PH) nih cukup kuat.... Cukup dapat sokongan besar dari rakyat (pengundi)... Depa ingat pengundi akan undi depa sama macam impak pada PRU14 .... Tapi depa silap ... silap besar...

Gua tau tulisan gua nih akan mengundang amarah dari kawan-kawan yang dok dalam Pakatan Harapan... yang dok dalam DAP... yang dok dalam PKR ... dan yang dok dalam AMANAH... 

Tapi...

Seperti mana lu orang tau... gua akan bercerita tentang akar umbi... gua akan bercerita tentang marhaen mustad'afin... gua akan bercerita tentang pengundi atas pagar.... malah gua akan bercerita tengan apa yang berkemungkinan besar Undi 18 akan buat... gua citer realiti.... takder nak tutup dengan citer ampu dan bodek..

Simple.... 

Pada padangan pengundi atas pagar ... mereka lihat Pakatan Harapan (PH) sedang kacau bilau... PH tue tak kuat pun... PH cuma option kepada pengundi atas pagar yang dah muak dengan Barisan Nasional (BN).. Dulu PH dapat undi besar dari atas pagar pasai pengundi takder pilihan lain... Tapi kini tak... Pengundi atas pagar ader pilihan dah.... Depa tak suka BN tak bermakna depa akan undi besar kat PH... Pengundi atas pagar boleh ja nak undi Perikatan Nasional (PN) ... Mungkin apa jugak ramai yang akan undi Gerakan Tanah Air (GTA) tapi GTA tak la kuat mana... dan pengundi tak berapa nak kenal logo GTA...

Tapi ... tentang Perikatan Nasional (PN) .... pengundi dah kenal... dan pengundi dah tau camana dan siapa didalam PN...

PH dah la tak kuat, tapi bertelagak sesama sendiri. Pemimpin besar AMANAH pun tak berani nak bekap kawasan sendiri... sampaikan kena buli dengan DAP ... macam di Changkat Jong Perak bila Dr Muhaimin Sulam (AMANAH) yang dah dapat surat dan lampu hijau dari Mat Sabu untuk jadi calon... tetiba DAP masuk campur nak kawasan tue... dan Anwar Ibrahim, Anthony Loke dok tekan Mat Sabu sampaikan Mat Sabu boleh beralah... bagi gak kat DAP...

Dalam kes Parlimen Jerai pun sama... Betapa lemahnya Mat Sabu nak pastikan AMANAH jadi calon disana... yang akhirnya dikebas juga oleh DAP kerusi tue... lalu menyebabkan Phahrolrazi Mohd Zawawi (Pengerusi Amanah Kedah) dipecat keahliannya semalam... 

Gila... hanya kerana takutkan DAP... hanya kerana lemahnya pentadbiran Mat Sabu... Pengerusi Amanah Kedah dipecat.... Bangang.... time dah bubar Parlimen dan nak PRU15 nih boleh pulak nak pecat bagai.... Bodoh aaaa rupanya Mat Sabu nih.... orang masa nih la nak memperkuatkan parti.... nak memperlihatkan kepada pengundi atas pagar yang AMANAH nih berintegriti dan kuat.. dan boleh memperjuangkan orang Melayu...

Amanah tue parti Melayu... parti solid Melayu... PKR bukan parti solid Melayu.... tapi AMANAH kena buli dengan PKR dan DAP .... bodohlah....

Dalam kes Parlimen Sungai Siput pun PKR dok berlagak macam boleh memang besar dan takmo nak bekerjasama dengan PSM.... benda simple jer... PSM cuma mintak 1 kerusi jer... itu pon PH ta k boleh nak bekerjasama dan buat deal... walhal PSM tue ader kecenderungan nak deal ngan PH... dan depa memang takkan ngam ngan BN atau PN..... Tapi pasai PH bodoh... berlagak dan sombong... serta tamak....

So.... pada PRU15... memang jahanam la PH... pengundi dah ader pilihan.... kalu tanya ramai pengundi atas pagar.... mesti mereka akan kata PH boleh pi jahanam la.... sebab depa boleh undi PN kalu depa tak suka BN...

Babai....





9 comments:

  1. PR menang di perak pada 2013 tapi yg bangsat nya hanya 2 jawatan exco diberi pd melayu dgn jawatan yg tah apa2. Hello anwar dan mat sabu itu negeri gua lah kenapa dap dpt post yg bagus2. Nampak sgt dap memperlekehkan secara depan2 mempersetankan org2 melayu perak. Cuba bhai bertandang ke gugusan manjoi tengok sendiri penuh kedai2 warga india muslim berbanding kedai2 melayu. Bagi gua memang org2 melayu layak dibangsatkan kerana sikap mrk sendiri. Apalah nak diharapkan pd melayu yg luar biasa toleransi terhadap pemimpin2 yg rasuah. Kat kawasan gua ada 3 pusat tahfiz yg bangunan pengajian simple2 dibina oleh tauke2 sepet padahal bersepah2 tukang2 melayu yg terbukti boleh dirikan bangunan yg lebih canggih. Kalaulah pak2 ustad pun tak sensitif nak menjana ekonomi org2 melayu, habis lah walhal 100% duit infak dr org2 melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah masalahnya... sudah la bodoh... kena buli pulak tue... naya

      Delete
    2. lu punya ramalan pemilu 14 pun ke laut dalam...

      Delete
    3. Hahaha... hang data pon takdak lagi nak poyo... hahaha... letak nama pon takdak tolo .... hahaha

      Delete
    4. Ade masa kita betul, ade mase kita salah. Kita kene akui. Kita tgk result pemilu akan datang ni

      Delete
  2. Blog ni nampaknya mmg tak suka dap ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP yang taknak dengar nasihat... dah rasa abang busat... hahaha

      Delete
  3. Replies
    1. Nak kuat camana.... nak dapat 122 kerusi untuk simple majoriti pun takkan mampu... lupakan sajer la... hahahaha

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1