Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 October 2022

Mana Satu Pilihan Rakyat?

Bhai/DeeDee semua...

Persoalan sekarang nih... yang mana satu pilihan rakyat.... Terutama rakyat Sabah dan Sarawak.... Kita semua tahu... selama 60 tahun lebih Barisan Nasional memerintah... Sabah dan Sarawak telah terpinggir dari arus pembangunan infrastruktur awam.... Mana tidaknya.... ramai pemimpin dari Sabah dan Sarawak lebih mementingkan kantung dan poket mereka je...

Selama 60 tahun orang Sabah dan Sarawak dinafikan hak mereka untuk mendapat kemudahan jalanraya dan infrastruktur awam yang lebih baik... Malah kos hidup untuk barang-barang cukup berkali ganda di Sabah dan Sarawak...

Tapi kita tahu... Para pemimpin disana memang sengaja buat macam nih untuk terus memudahkan mereka mengawal minda rakyat... mudah sangat... macam semalam gua tengok dalam berita yang Ronald Kiandee dok bagi beras dua kampit sorang kepada rakyat dalam satu program berkaitan Kementeriannya...

Rasuah pilihanraya dah jadi sinonim di Sabah dan Sarawak... dan rakyatnya tidak mendapat maklumat yang betul tentang kepimpinan dan kenegaraan...... kita harapkan Undi 18 yang sedang digembleng masa nih akan menjadi pemangkin untuk rakyat Sabah dan Sarawak berubah dan mendapat lebih hak mereka sepertimana yang termaktub dalam MA63.



4 comments:

  1. Pilihan yg ada ialah kerajaan melayu isle(BN, PN, PAS) yg bakal menyebabkan hutang negara naik menimbun dan korupsi terus berleluasa hingga menyebabkan anak cucu cicit kita bakal tanggung pembayaran hutang amat tinggi dan negara bakal MUFLIS, ATAU kerajaan pimpinan melayu islam(PH) yg bertanggung jawab, hidup serba sederhana dan ikhlas berjuang demi rakyat. Jangan dengar cakap temberang kaki tunggang bangsa(umno, Bersatu) dan lobai penunggang agama tersohor (Pas) kerana seorang pensyarah yg punyai 3 Phd pun akan termakan hasutan tok2 lebai jika hari2 kena tarbiah!

    ReplyDelete
  2. Pemimpin2 korup mesti lah melekakan rakyat utk kekal kuasa dgn muzik mcm zaman mozart di austria. Sejarah dah ada bhai.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1