Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

28 February 2022

KANTOI - EU dedah sekatan ‘lumpuhkan’ Putin

Bhai/DeeDee semua...

Agenda nak lumpuhkan ekonomi Russia terbongkar apabila Kesatuan Eropah dengan tekanan dari NATO telah mendedahkan bahawa mereka akan menyekat dan membekukan beberapa akaun bank utama Russia serta menyekat transaksi pemindahan wang menggunakan SWIFT oleh bank-bank Russia.

Ini juga secara otomatik akan menyebabkan akses kepada sistem Kad Kredit/Kad Debit berasaskan MasterCard dan VISA juga dijangka akan terganggu.

Nampak sangat la NATO bukan sahaja nak menghukum Kremlin tapi juga rakyat awam di Russia. Tindakan ini dilihat tidak bertamadun dan tidak berperikemanusiaan. Bayangkan dengan cara ini akses kepada perkhidmatan pendidikan, kesihatan (perubatan) dan makanan akan terjejas dengan teruknya. Silap-silap akan menyebabkan keadaan lebih kronik.

Gila betul la USA nih.

#SwiftCode #NATO #EuropeanUnion #EU #Bank #WireTransfer #MasterCard #VISA #CreditCard #DebitCard

3 comments:

  1. Kerja Zety yang khianat bersama Jho Low Bossku seorang yang dipersalahkan..!!

    Perilaku agensi dan badan berkuasa terhadap Bossku pada kes 1MDB dan SRC telah menjadi kayu pengukur kepada rakyat Malaysia.

    Dengan pembuktian baru, bahawa banyak maklumat serta bukti di sembunyikn dari “defense team” seperti dalam laporan Polis Bossku maka kes boleh menjadi persoalan menghukum tanpa perbicaraan lengkap dengan bukti yang disembunyikan.

    Sejumlah RM700 yang masuk kedalam akaun milik keluarga Zeti hanya dapat di serah semula oleh SPRM sebanyak RM65 juta sahaja.

    Ke mana baki wang sebanyak RM635 juta itu di salurkan? Adakah masuk kedalam akaun sulit atas nama orang lain di luar negara?

    Ada kah orang itu seperti yang ramai syaki ia itu tidak lain dan tidak bukan individu sama yang melantik Zeti ? Tun Mahathir dan pihak musuh mahu pergunakan kes Bossku sebagai alat PRU15.

    Maka Kes Keluarga Zeti boleh di jadikan alat kepada BN/UMNO untuk counter kepada Tun Mahathir dan pihak lain, bahawa punggung nya juga gelumang taik dan harus henti berkokok meratib bossku bossku..!!

    Ini menjadi ‘precedented’ dan contoh untuk rakyat bertanya bila akaun bank dan harta keluarga Tan Sri Zeti Akhtar akan di ambil Tindakan kerana contoh telah pun ada pada kes Bossku.

    'Unsuspecting’ rakyat akan hanyut pada permainan fitnah jijik persepsi dari pihak kerajaan dan fitnah jijik Mahathir konon konon nya ini lah hasil curian .

    Namun , setelah 7 PRK dan 2 PRN, verdict hakim rakyat tetap Najib tidak bersalah. Verdict hakim rakyat di PRN Bangsa Johor mengesahkan pula kali ini..!!

    Pada kejadian di bulan Ramadhan , kerajaan Tun Mahathir secara gelojoh dan tidak menyempat telah menghantar Polis dan lori lorinya untuk mengeledah rumah mantan Perdana Menteri seolah olah tiada esoknya.

    Kerana kes direka untuk menunjuk kan Bossku telah merompak harta rakyat , maka drama membawa lori pikul harta keluar dari rumah Bossku mesti dimainkan demi persepsi fitnah jijik dan drama meloyakan.

    Momentum kebencian mesti dimainkan terlebih dahulu supaya yang membenci tidak lagi dapat berfikir benar atau tidak.

    Hakim empat orang dari kerajaan Tun Mahathir tidak dapat menandingi jutaan hakim rakyat yang tetap memberi kemenangan kepada Barisan Nasional dimana Bossku turun berkempan. PRN Bangsa Johor akan menambah momentum memihak pada Bossku..

    Kemunculan isu baru dan penemuan bukti baru, pada kes 1MDB dan SRC , Tun Mahathir pula lari lintang pukang sembunyi belakang nasihat doktor. Mahathir gelabah cemas takut menjadi faktor kekalahan PEJUANG dan seangkatan dengan nya atas sebab faktor faktor bawaan Mahathir.

    Isu Pulau Batu Puteh , Isu loan dari tiga bank Melayu yang tidak ada cagaran kepada pembeli kapal Equanimitty , ia itu Genting Berha.

    Terkini, isu Tan Sri Zeti Akhtar kroni rapat Tun Mahathir dan Tun Daim telah di umum secara sah dalam mahkamah di Brooklyn sebagai menerima rasuah dari Jho Lo dan Tim Leissner.

    Syarikat kroni Tun Mahathir dan bekas CEO Astro Rohana Rohzan di maklumkan oleh SPRM telah di siasat dan di beku akaun dan aset nya.

    Kenapa SPRM sepantas kilat bertindak dengan laporan baru tetapi masih merangkak macam 'cifut babi' untuk lakukan perkara sama terhadap laporan lebih lama dan awal terhadap Zeti?

    Undang undang apa di guna pakai Ketika pekenakan Bossku dan undang undang apa yang di gunapakai untuk tidak bertindak terhadap keluarga penyamun Zeti?

    ReplyDelete
  2. Dah basi hahaha

    ReplyDelete
  3. Rusia dan usa sama2 tak boleh harap. Depa cuma PERGUNAKAN islam bila ada kepentingan. Bila perlu islam akan mrk tekan dan tindas. Jadi jgn percaya sangat

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1