Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

11 March 2022

Hudud & RUU355 : Betulkah ianya satu kekangan perlembagaan?

Bhai/DeeDee semua...

Satu persoalan perlu kita tanyakan. Pernahkah walau sekali Presiden PAS (Abdul Hadi Awang) memberikan satu taklimat khas kepada YDP Agong, Majlis Raja-Raja Melayu dan Sultan serta Raja-Raja Melayu berkaitan isu Hudud dan RUU355?

Setahu gua tak pernah... Malah Abdul Hadi Awang ada berbangga katanya elemen Hudud ader dimasukkan dalam Enakmen Undang-Undang Syariah Kelantan dan Terengganu. 

Persoalannya... adakah rakyat Terengganu ada mendapat penerangan jelas mengenainya? Adakah ada satu forum soal jawab khas diadakan? Adakah ada manual atau booklet yang pernah diedarkan kepada rakyat Kelantan dan Terengganu? Adakah rakyat dimaklumi secara khusus dan lengkap? Adakah Sultan dan Raja di dua negeri itu diberikan penjelasan secara detail?

Kalu tak buat lagi... tak payah la nak sembang salahkan kekangan Perlembagaan ..... kalu sendiri malas nak buat kerja... Ingat Allah Taala boleh diperbodohkan ka?

Hudud tersekat kerana kekangan perlembagaan - Hadi Awang

#Hudud #RUU355 #Perlembagaan #YDPAgong #MajlisRajaRaja #Sultan #Raja #Islam #Syariah #EnakmenSyariah #CipanTapirTenuk #SocialCritics

1 comment:

  1. Alahai.....itu cara terdesak Hadi Awang menangkis isu Hudud malahan RUU 355 pun dah jadi pekasam.

    DIA tahu bukan mudah mendapat sokongan 2/3 Parlimen jika hendak merombak sesuatu anekman yang termaktub dalam perlembagaan.

    Mana nak dapat sokongan majoriti tak kan DAP, MCA, MIC, Gerakan dan sebahagian besar parti dari Sabah dan Sarawak mudah nak menerima sebarang perubahan anekman berkaitan agama Islam.

    Jadi DIA dan partinya hanya main wayang kononya mereka sahaja pejuang Islam tulen dalam negara ini.

    Itu sebab isu ni kerap dicanang.

    Lihat dan nilai tingkah laku Hadi serta barisan pimpinan PAS melayan kerenak politik, mereka mengambil pendekatan menghukum dan sanggup bermusuhan walau sesama Akidah. Bersifat talam dua muka (hipokrik) dalam persahabatan lihat apa yang telah dilakukan sewaktu bersama PR, MN kini PN semua ke laut.


    Selagi Hadi dan partinya beranggapan hanya mereka sahaja Islam dan SUCI selagi itulah isu Hudud hanya dijadikan alat provokasi untuk mencari publisiti.

    Sekadar pandangan

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1