Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 August 2010

Bila Tentera Mula Menari Tarian Politik

Ini lah masalahnyer di Malaysia.... sepatutnya.. anggota keselamatan... polis ... tentera dan sebagainyer hendaklah berkecuali dari condong kepada mana-mana fraksi politik... tapi... bila tentera mula menari tarian politik... itu sudah jadi satu masalah besar...

Walau aper pun ... walau siapa pon ... yang memulakan kata bicara tentang politik.... sewajarnyer pihak Tentera.. tidak amik pot.... tapi biler ini berlaku... maka rakyat akan pastinyer bersangka buruk dengannya...

Contoh paling ketara apabila pihak Polis dengan mudahnya dipergunakan oleh kehendak politik pihak UMNO/BN.... mula-mula (seawal tahun 60'an) rakyat tidak berapa kisah... tapi biler semakin hari semakin banyak tindak tanduk pasukan Polis yang jauh menyimpang dari tujuan asalnyer (menjamin keselamatan) dan lebih menjadi babu kepada tuan politiknyer... maka rakyat semakin hari semakin tidak percaya malah hilang status hormat kepada pihak polis... Ini yang berlaku sekarang.... dimana pihak polis dianggap sebagai anjing kepada UMNO/BN oleh rakyat...

Gua tak nafikan masih ader ramai dikalangan anggota pasukan polis yang tidak sebulu dengan percaturan politik yang dibuat oleh pihak atasan PDRM ... namun.. atas dasar menjaga kepentingan sendiri.. anggota ini mendiamkan diri sahaja...

Kini nampaknyer trend condong kepada fraksi politik tertentu (UMNO/BN) nampaknyer telah sampai kepada cabang angkatan tentera.... Tentera Laut Diraja Malaysia telah mula nampakyer terikut dengan rentak yang sama .... susah la kalu camnie... gua takut nanti satu hari... rakyat mungkin dah tak respek sama angkatan tentera....

Macam la biler Raja dan Sultan mula condong kepada fraksi politik UMNO/BN... akhirnya ader ramai rakyat yang sekarang ini kurang respek kepada Raja dan Sultan... (ayat gua nih takder kena mengena dengan akta hasutan @ menghina institusi beraja)

So... nasihat gua pada TLDM... please aaaa... tolong berkecuali dari terlibat sama dengan permainan politik talian hayat UMNO/BN yang dah semakin nazak nih....

Oh yer... NAZAK adalah singkatan bagi Najib Razak..... patut sangat lah UMNO/BN dah nazak sekarang nih... hahahaha

5 comments:

  1. Jahil punya Kepala TLDM, rahsia kapaltakbolehselam tu semua dunia dah tau, perancis tau dari a sampai z... apco mesti lagi banyak tau... rahsia negara kepalahotak kapal kau Laksa mana? Nak main politik, berentilah dari navy.. masuk umNO-Apco...

    ReplyDelete
  2. kalu NAVY sekali pun nak sokong Umno....biarkan aje...they can go to hell with umno after PRU 13...

    ReplyDelete
  3. Salam tuan C++,

    Tentera Polis x sepakat,
    Jadi pencacai ejen yahudi,
    Boleh kita jadi sahabat,
    Linkkan blog kita sekali?

    ReplyDelete
  4. dia nak jadi PAT pulak tu... tu yang bodek kuat tu... lagipun dia kan menantu Ghafar Baba...

    ReplyDelete
  5. NAMPAK SANGAT UMCO DAH PAWAHKAN DEPA SAMA ,DAH LA PRDM (...RAJA DIMESIA) PENYOKONG TOTOK PARTI TAIK KARAT BIRU NI TUMPANG SEKOLE PULAK TUDM BUAT SEMAK SAJA , APA UMCO DAH TADAK PENYOKONG KA SAMPAI CARI PUAK KESELAMATAN PULAK ?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1