Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 November 2022

This Is Real Guys - KJ Mungkin Menang

Bhai/DeeDee semua...

Memang ramai yang tak suka UMNO dan Barisan Nasional ... Betul... tambah lagi di kawasan bandar... tapi satu kenyataan yang terpaksa kita terima adalah ada beberapa calon dalam UMNO (BN) yang sebenarnya mendapat sokongan dari rakyat.

Satu kesilapan besar dalam PRU15 adalah bilamana PKR/PH meletakkan R.Ramanan sebagai calon bagi mewakili Pakatan Harapan di kerusi Parlimen Sungai Buloh berbanding mantan YB Sivarasa...

R.Ramanan nih orang kawasan tue tak berapa kenal... Jauh berbeza dengan Sivarasa ... bila orang tak kenal... tambah plak ader isu-isu terkait dengan R.Ramanan nih... maka sedikit sebanyak akan menggoyahkan undi yang akan dapat...

Dan tetiba... Khairy Jamaluddin pulak menjadi taruhan bagi UMNO/BN di Parlimen Sungai Buloh...

Walaupun Khairy Jamaluddin (KJ) ader jugak isu zaman masa bapak mertua dier jadi PM ... ala .. kes ECM Libra la.. kes budak tingkat 4 la... macam-macam la... tapi dier berjaya cool down kan semua isu tue.... sejak lima enam tahun nih dier potray image cool dan baik...

Compare dengan calon UMNO yang lain... KJ nih gua sendiri pun respek... Hahaha... dier ader potensi lead Malaysia nanti ... satu masa nanti... Ader karisma untuk jawatan PM satu masa nanti... tapi lambat lagi aaa.... huhuhu

Aper pon.... pada gua.. jangan terkejut kalu KJ menang di kerusi Parlimen Sungai Buloh... bukan sebab UMNO/BN kuat... tapi sebab imej yang KJ sendiri tonjolkan... dan jugak kerana orang konfiden kat dier untuk buat perubahan dalam UMNO dan BN...

Makna kata... Kalu R.Ramanan kalah dan Khairy Jamaluddin menang... itu menunjukkan bahawa pilihan calon oleh kepimpinan PH dalam PRU15 nih memang tak kaji betul-betul....

Tapi nak kejar 26 ribu undi tu agak payah jugak la... kalu dapat handle nih... memang salute lar... hahaha



3 comments:

  1. Bhai ikut hukum lah. Kalau kj dah salah guna kuasa untuk mengayakan diri patut didakwa dan di hukum. Islam tu mudah je bhai.

    ReplyDelete
  2. Masalah KJ: Tak ada teloq! Tak berani lawan mungkar, go with the flow, don't rock the boat. Pernah dia protes najib's 1mdb secara terbuka dan vokal??? Macam mana mau jadi pemimpin

    ReplyDelete
  3. Sometime kite ni berpolitik tp kite lupa ada antara ahli2 politik pelapis yg sepatutnye kite kekalkan dlam kancah politik negara agar politik malaysia kearah yg lebih matang bkn cam yg ads sekarang political2 tua bahalol samseng rakus ...cth political pelapis yg matang..cam kj nrul izzah, rfizi, sadiq, sharil, loke, hannah yeoh dan byk lg ..so bg gua klu lu kata kj boleh mng..gua x terkejut..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1