Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 November 2022

Biarlah PN Membentuk Kerajaan Persekutan

Bhai/DeeDee semua...

Pandangan peribadi gua mengatakan eloklah kita biarkan Perikatan Nasional (PN) membentuk Kerajaan Persekutuan.... Pakatan Harapan (PH) sepatutnya beralah...

Beralah bukanlah bermakna kalah... Beralah sebab untuk kekalkan maruah... Untuk kekal integriti dan imej diri...

Sementelah Perikatan Nasional dok gila nak kejar juga jadi Kerajaan Persekutuan... adalah lebih baik dibenarkan mereka... sebab dengan ini ... mereka akan ada masa 5 tahun untuk rakyat adili mereka... 

Adakah dengan mereka menjadi Kerajaan Persekutuan, segala pentadbiran menjadi lancar...
Adakah dengan mereka menjadi Kerajaan Persekutuan, isu terkait RUU355 boleh mereka laksanakan..
Adakah dengan mereka menjadi Kerajaan Persekutuan, ekonomi negara menjadi lebih baik
Adakah dengan mereka menjadi Kerajaan Persekutuan, masalah terkait pendidikan dapat diselesaikan.
Adakah dengan mereka menjadi Kerajaan Persekutuan, banyak pelaburan asing masuk.
Adakah dengan mereka menjadi Kerajaan Persekutuan, kadar pengangguran dapat dikurangkan
Adakah dengan mereka menjadi Kerajaan Persekutuan, isu terkait buruh asing dapat ditangani
Adakah dengan mereka menjadi Kerajaan Persekutuan, isu terkait rasuah dalam perolehan ATM selesai
Adakah dengan mereka menjadi Kerajaan Persekutuan, kos sara hidup dapat diturunkan
Adakah dengan mereka menjadi Kerajaan Persekutuan, harga bahan keperluan dapat distabilkan
Adakah dengan mereka menjadi Kerajaan Persekutuan, pembangunan infrastruktur dapat diadakan
Adakah dengan mereka menjadi Kerajaan Persekutuan, isu terkait banjir dan alam sekitar dapat selesai
Adakah dengan mereka menjadi Kerajaan Persekutuan, isu air paip dapat diselesaikan
Adakah dengan mereka menjadi Kerajaan Persekutuan, isu MA63 dapat dimuktamatkan

Atau Kerajaan Persekutuan kendalian BERSATU dan PAS hanyalah sekadar retorik semata-mata.

Sedap la sikit nak tibai mereka pada PRU16 nanti.... Hahaha ... buat masa sekarang nih... kita bagi depa setalkan dulu semua benda nih.. tabley setel kalu sedap la tibai... hahaha



8 comments:

  1. Ini cadangan atau satira bhai.

    ReplyDelete
  2. Gua rasa pun baik juga PH jadi pembangkang kuat (formidable opposition). Kerja utama biar rafizi korek lagi penyelewengan. Yg dok ada kes latiff dan ikmal. Dua2 orang Bersatu. Jangan lupa siasat drp mana bakal PM yiddin dapat duit untuk belanja sakan semasa PRU15
    . Kita nak tengok bersih mana sangat geng Bersatu ni. Lobai dah kata 'Kami puas hati'. Apa sangat yg boleh diharap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahkamah nanti PN pegang. Tak kan lah nak dakwa orang sendiri haha.

      Delete
  3. Selepas tu minta le pulak fiji korek pula kes rasuah ahli pakatan harapan, terutama guan eng tu.

    ReplyDelete
  4. Rasanya org bodo yg berfikiran macam ni

    ReplyDelete
  5. Bagi 5 tahun, kita akan setanding dgn negara maju zimbakwe, afghanistan, bangladesh

    ReplyDelete
  6. ini cadangan nak melingkupkan negara....5 tahun..macam-macam boleh disakau

    ReplyDelete
  7. Maaf cakap bhai, apa punya bangang la memberi cadangan yg kalah jadi kerajaan. Mahiadin ni dah gagal. Gua respect your Channel blog tapi tak sangka cadangan segini dari lu. Melayu perlu sedar sapa yang buat negara hancur? Bukankan PN bhai.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1