Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

25 November 2022

Galas Beban Yang Paling Besar

Bhai/DeeDee semua...

Akhirnya Anwar Ibrahim telah jadi Perdana Menteri Malaysia yang ke sepuluh.. PM10 ... satu jawatan yang memang dia idamkan sejak dulu... Betul 24 tahun satu masa yang panjang... panjang untuk mengubah apa yang ada... tapi itulah... Takdir Allah Taala kita sebagai makhluk nih takkan tahu... yang penting usaha kena terus dibuat...

Apa yang pasti... jawatan PM10 yang kini disandang oleh Anwar Ibrahim sebenarnya bukanlah sesuatu yang seronok-seronok sahaja... tapi satu galas beban yang paling besar...

Anwar Ibrahim cuma ada masa 4 tahun lebih sahaja untuk membuat perubahan yang besar... membuat satu anjakan paradigma terhadap struktur ekonomi dan tadbir urus yang lebih baik... Rakyat meletakkan harapan yang amat besar kepada Anwar Ibrahim... Anwar Ibrahim kena usahakan untuk mendapatkan team yang bagoosh untuk mengemudikan Malaysia kearah yang lebih baik....

Malaysia yang kurang politiking tapi lebih bekerja untuk negara... untuk memajukan negara... untuk membawa Malaysia menjadi Harimau Asia kembali....

Galas bebas yang paling besar ini perlu Anwar Ibrahim buat dengan pantas dan berhati-hati... Musuh dalam negara sentiasa ada dan menunggu masa nak menjatuhkan Anwar Ibrahim kembali... Jadi buatlah cepat... tanganilah segera beban kos sara hidup rakyat... 

Rakyat dah cukup menderita... Rakyat perlukan jalan keluar dari kemelut ini semua...

Rakyat mahukan perubahan...


.

2 comments:

  1. Malaysia ni unik bhai. Dgn lebih 60% laluan kapal dunia belayar di selat melaka negara kita ibarat gadis sunti yg di idami kuasa2 besar dunia. Moga Allah pelihara kita semua dari percaturan kuasa2 jahat. Ntah berapa banyak dan lama mole2, sleeper2, spy2 leman asing yg dah bertapak di sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamin Ya Rabb... betui apa lu citer tue bhai...

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1