Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 November 2022

Ulang Balik

Bhai/DeeDee semua...

Selepas Langkah Sheraton.... 3 watak utama yang bergabung bersama dengan Block Borneo adalah BN (UMNO), BERSATU dan PAS ... ianya dikuatkan dengan katak-katak yang melompat selepas Langkah Sheraton...

Lepas dapat deal dengan Kaler Luna... maka diorang membentuklah Kerajaan... Kerajaan yang sebenarnya tak dapat mandat rakyat pun.... tapi disebabkan Kaler Luna suka diorang... maka jadilah diorang Kerajaan Yang Memerintah (Government of the Day)..

Dan ianya dikenali dan dibangga-banggakan sebagai "Kerajaan Beta" ..... katanya la

Tapi ader puak dalam tue tak puas hati.. buat tekanan,,, jadi tumbanglah Muhyiddin Yasin dari BERSATU ... naiklah Ismail Sabri dari UMNO sebagai Perdana Menteri.... hahaha...

Tak tahan nak tunggu abis penggal pemerintahan 5 tahun total... maka dibuatlah tekanan lagi... dan tekanan demi tekanan nih menyebabkan bubarlah Parlimen sekali lagi... sebelum tempoh sampai (iaitu bulan March/April 2023)

Berperang lah mereka.... hahaha ... perang kembali semasa PRU15 ... macam-macam cakap dan sembang keluar... sana kutuk sini... sini hina sana.... tak ngam pulak tue sesama dalam Kerajaan yang sama.... sampai konon tak stabil kerajaan tue... kerajaan yang ader UMNO/BN, PAS dan BERSATU...

Last-last lepas abis PRU15 ... bila tau keputusan pon atas hidung jer... dah kelam kabut nak berpakat balik.. nak deal balik sesama diorang.... nak bergabung balik jadi Kerajaan Malaysia.... semua pasai jawatan, pangkat dan kuasa... bukan sangat pasai rakyat bagai...

Hahaha... bangkai betul lar... hahaha .. konon pasai nak jadikan Kerajaan yang stabil.... Stabil kepala hangguk depa la...




2 comments:

  1. Wal hasil balik asal bhai tambah kaler luna campur tangan. Dulu udah lah nenek moyang hamba pada kaler luna dgn pembesar2. Sampai skrg masih dibelenggu dgn puak2 ni. Buat mcm di indonesia lepas perang dunia baru ada akai.

    ReplyDelete
  2. Kerajaan baru pun jika tak dapat bendung rasuah maka akan lambat laun muflis lah negara. Kebanyakan orang Melayu terutama generasi undi 18 yg akan paling terkesan. Jangan seronok sangat. Lobai Pas tak boleh harap sangat kerana 'Ana puas hati'

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1