Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 September 2009

Undang-Undang Dibakul Sampahkan

Malaysia boleh... yer .. cuma kat Malaysia sahaja benda pelik akan menjadi tidak pelik.. semuanya ada di Malaysia... Undang-undang dibakul sampahkan itu adalah perkara biasa di Malaysia...

Di Malaysia .. ader satu perkara rahsia yang berada didalam pengetahuan ramai warganya... Perkara rahsia ini adalah yang berkaitan undang-undang dan Perlembagaan Negara.... kedua-dua undang-undang dan perlembagaan negara ini saling berkait rapat dan kedua-duanya telah menjadi bahan lelucon 1Malaysia...

Di Malaysia .. ada pihak yang berada diatas undang-undang.. dan satu lagi pihak berada jauh terperosok dibawah undang-undang.... UMNO/BN senantiasa berada diatas undang-undang .. maka itulah sebabnya mereka biasanya tidak akan dikenakan apa-apa tindakan undang-undang walaupun sebesar mana kesalahan mereka... bagi pihak Pakatan Rakyat (PR) dan orang biasa yang tidak berpolitik... mereka ini adalah mangsa undang-undang..

Peguam Negara dan Ketua Hakim Negara biasanya akan berpihak kepada UMNO/BN walaupun telah jelas UMNO/BN bersalah dalam banyak hal... banyak kes yang sepatutnya kalah pon masih boleh menang...

Sebagai contoh... kes Elegant Advisory Sdn Bhd melawan UMNO bagi tuntutan sebanyak RM218 juta pun masih boleh UMNO menang walaupun semua pihak tahu UMNO memang ader membuat perjanjian... Macam mana boleh menang? ... hahaha... hakim tue pon nak jaga gak dier punya periuk nasik... hahaha ... lagi satu contoh adalah bagi kes Kuil Seksyen 19 yang diganggu oleh Pewaris ...

Tambah lagi macam kes kemelut politik dan perlembagaan yang berlaku di Perak.. banyak kacau bilau.. tak tentu hala... habis semua bahagian undang-undang Malaysia dan Perlembagaan Negara dicaca marbakan... di rojak dan di rogol habis-habisan..

So .... kejadian undang-undang dibakul sampahkan itu adalah perkara biasa di Malaysia yang terkenal dengan gelaran "Kangaroo Courts" atau "Courts Mammoth"

1 comment:

  1. bro, raya dah dekat...road block makin banyak...marilah kita jadi ahli umno...dah tentu tak kena saman..

    hahahahahahaha umno haprak!!!!!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1