Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 September 2009

Raya Posa Yang Best

Lu mau tau dak kenapa gua kata raya posa yang best kali nih... hahahaha... banyak info internal yang gua dapat dari borak-borak sesama kengkawan, sedara, jiran dan orang yang mari kerumah bapak gua... hahahaha...

Yang paling best tue... diorang sumer tak tau yang gua nih tulih blog pasai politik dan isu semasa.... hahahaha.... kantul-kantul... sumer info class A+ punya level... hahaha...

Okeh... satu-satu gua stori...

Isu pertama adalah isu Felda, Felcra dan Risda tue (ala .... kes penggabungan yang Najib Razak suruh buat tue) .... sohih dan nyata .. semua inisiatif tue datang dari Nazir Razak melalui CIMB .... hahaha.. ikut kajian dalaman... nilai gabungan tue adalah lebih dari penggabungan Synergy Drive (Sime Darby, Guthrie dan Golden Hope) ..... nilai jualan balik 10% dari share gabungan tue boleh cecah paling cikai RM1 bilion.... yang best tue.. dah ada buyer asing dah yang tengah "aim" share tue...

Dari info yang gua dapat... benda nie akan dilaksanakan seawal 2010 .... kertas kerja dah nak siap dan meeting benda nih akan dibuat dalam bulan 10 nie... hehehehe ... Yang best lagie tue... tidak ader satu pon peneroka dan peserta Felda, Felcra dan Risda yang bersetuju dengan penggabungan ini melainkan cuma pihak-pihak pengurusan Felda, Felda dan Risda sahaja yang nampaknyer bersetuju... Yer la... pengerusi Felda, Felca dan Risda nie sapa orangnyer... semua orang UMNO/BN ... hahahaha...

Isu kedua... adalah isu tanah di Tanjung Tualang, Perak.... tanah bekas lombong milik syarikat Osborne and Chappel yang bersaiz sekitar 600 ekar lebih .... hahahaha ... Lu tau dak pasai apa Kerajaan Pakatan Rakyat digulingkan di Perak atas perkenan Sultan Perak? ..... hahahaha.... satu dari sebab utama ialah pasai tanah nie la... hahahaha

Okeh... tanah nie adalah tanah pajakan 60 tahun dan 99 tahun... tanak lombong bijih timah.... hehehehe... jadi biler perlombongan bijih timah punah di Perak pada sekitar 80'an .... banyak tanah ini ditinggalkan oleh pemajak.... Jadi bagi kes tanah di Batu Sepuluh Tanjung Tualang Perak tue... kerajaan Pakatan Rakyat dahulu tidak membenarkan pengubahsuaian status tanah lombong ini kepada tanah perladangan seperti yang diminta oleh satu syarikat yang menggunakan lobi peringkat istana... Tapi syarikat ini berkeras gak nak ambik tanah 600 ekar nih...

Jadi selepas Kerajaan Pakatan Rakyat di Perak digulingkan... maka dengan mudah Zambry Kadeer memberikan kelulusan kepada pihak berkepentingan di Istana bagi pengambilalihan tanah ini... Penduduk setempat diberitahu bahawa tanah ini milik Istana Perak dan dipagar dengan tanda warna kuning.... tapi tidak ada seorang pun penduduk setempat yang ada melihat dokumen yang berkaitan dengannya yang mensohihkan pemilikan tanah ini kepada pihak Istana Perak. Malah dikhabarkan tanah ini akan dimajukan menjadi ladang kelapa sawit. Jadi ... milik siapakah tanah ini.....

Isu yang lain.. gua akan stori lain kali aaa... kasi hot dulu citer nih.... So ... memang la raya posa yang best kali nie... Gua dapat jumpa Cikgu gua masa sekolah rendah dulu... Cikgu yang senantiasa muda .. Cikgu Yang (Young ... hahaha) ... Yang tak best tue... gua tak dapat jumpa awek lama gua... hahahahaha

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1