Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 September 2009

Gua Sebagai Seorang Ayah

Gua ader tiga orang anak perempuan... yeah .. tiga orang la bhai... kalu nak bermenantu nanti... sure gua kaya punya... hahaha... satu orang gua letak hantaran RM30 ribu.... bank guarantee atau fixed deposit... kalu dapat dalam bentuk gold bullion pun lagi bagus... hahahaha ... pergh... sure kayer punya... hahaha

Gua sebagai seorang ayah nie .. biasa la.. sibuk skit cari duit... yer la semua tue adalah untuk menampung kehidupan seharian dan juga masa depan tiga orang anak perempuan gua... Selain dari kerja makan gaji.. ader gak gua buat bisnes skit... biasa la.... zaman sekarang nieh.. kalu takder side income .. teruk la bhai...

Nie dah dekat nak raya.... semua nak cari baju raya baru la... wife gua dah bising pasai nak cari baju kurung untuk pakai hari raya... hahaha.. kecoh betul la... nak shopping nih... masa terhad... nak bukak posa... nak solat... nak tarawih ... banyak benda nak kena buat dalam masa yang singkat...

Gua pulak.. kalu dapat sehelai dua t-shirt tue dah kira okey jer... sebab gua cuma beli baju pada musim raya jer.... setahun sekali... itu pun lebih banyak beli baju pagoda daripada beli baju berjenama... Seluar plak... gua pakai seluar yang kompeni bagi.... hahaha... seluar seragam syarikat... banyak poket dan warna hitam... hehehe....

Biasanyer sebagai seorang ayah nih.. kena la garang skit .. betul dak... yer la.. nanti kalu tak garang.. anak-anak kurang hormat... nanti pijak kepala.... hehehehe... kalu gua pukul anak pon.. biasanyer sebab nak kasi peringatkan diorang... nak disiplin kan diorang... gua ingat lagie... dulu apak (ayah) gua memang garang ... kejam ala Hitler .. hehehe ... tapi biler gua pikir balik sekarang nih.. kalu apak gua tak garang la... sure gua dah jadi macam setan sekarang nih...

Apak gua ajar... kita kena hormat jiran sekeliling kita.. tak kira apa agama dan bangsa dier.. sebab diorang tue semua ader hak-hak sebagai jiran... kalu lu nak tau la.. rumah kampung gua berkeliling dengan rumah orang Hindu.... gua takder hal berkawan dengan depa... tak pelik pon biler diorang pasang setanggi malam-malam... bau bunga melur pon gua dah tak heran...

Sebab tue la gua ajar anak-anak dan bini gua pasai isu hormat jiran... tak kira la 40 buah rumah sekeliling kita ker atau lebih lagi... Jiran nie ader dua kelas... kalu Islam.. dier ader dua hak... satu hak sebagai jiran.. dan satu lagi hak sebagai saudara seagama.. kalu bukan Islam/Kafir pulak.. diorang cuma ader satu hak jer... hak sebagai jiran... ini ader dalam Islam... Nabi ader tegaskan benda nih...

So .. gua sebagai seorang ayah nih.. kena la ajar anak-anak gua dan bini gua tentang benda nih... ini wajib... sebab gua akan ditanya di Akhirat nanti pasai benda nih.. ader tak gua ajar diorang hormat pada jiran... So .... agak-agak lu orang la bhai... ader tak ayah (bapak) kepada pendemo yang arak kepala lembu pasai isu kuil kat Seksyen 23 Shah Alam ajar kepada diorang tentang hak-hak seorang jiran... mungkin ader kot.. tapi biasa la... kalu dah kaki tak hormat orang tua tue... sure takkan ingat benda macam nih...

Kalu kita tak hormat jiran... lu agak-agak la bhai... ader tak jiran akan hormat sama kita?

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1