Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

02 September 2009

Gua Rakyat Perak

Walau pun la nie gua duduk dan kerja di Terengganu .... tapi hati dan semangat gua masih lagi kat Perak...

Gua rakyat Perak ... sampai bila-bila pon gua memang rakyat negeri Perak Darul Ridzuan ....

Apa yang berlaku di negeri gua (ketidaktentuan kerajaan negeri) hasil daripada keputusan hakim memang gua tak setuju... Gua nak tanya nie... Hakim tue mewakili majoriti rakyat Perak ker atau minoriti ... Kalau hakim tue adil, dia akan bagi rakyat negeri Perak Darul Ridzuan buat keputusan sendiri...

Ini tidak... pandai-pandai jer hakim tue membuat keputusan berdasarkan kepala hotak dier... lain kali lepas nie pada PRU13 ... semua rakyat Perak tak perlu la pi mengundi .. pasai apa... bagi kat hakim jer tentukan siapa yang patut memerintah...

Kalu cam nie la caranyer... baik 1Malaysia nie tak perlu mengundi... SPR kita bubarkan... kita biarkan Hakim Besar Malaya dan Ketua Hakim Malaysia menentukan siapa yang patut jadi Kerajaan Malaysia ... buat apa buang duit buat pilihanraya sedangkan kos dapat diminimakan dengan satu keputusan hakim jer...

Bayar gaji hakim baru cuma RM20 ~ RM30 ribu jer kot... (gua manalah tau) .... korang bayangkan berapa boleh jimat... Paling cikai nak buat Pilihanraya Kecil sure makan RM2 ~ RM3 juta ... Kalu PRU ... sure boleh makan RM200 ~ RM300 juta .... banyak tue boleh jimat...

Amacam ... tak perlu la kita buat pilihanraya lepas nie... semua keputusan biar kita bagi hakim yang tentukan.... setuju tak?

4 comments:

  1. menarik tu bro...setuju sangat...takyah la gua susah2 amik cuti kot2 ada PRU ke, PRK ke...hahahahaha!!!!

    bila dah takyah buat pilihan raya, dah save kos...buleh la cover subsidi petrol...so, turun la harga petrol (klu nk turun la)...tp nk buat camne, puak2 pelahap ni bukan kiranya...janji MASYUKKKKKKKK!!!!

    ReplyDelete
  2. Hahahaha...

    Cadangan yang gua kemukakan tue memang best... jimat kos... kita cuma perlu bayar gaji hakim jer...

    No more "erection" (seperti kata Zainuddin Maidin kat AlJazeera last time) ... hahaha

    ReplyDelete
  3. Fikirkan bagaimana cara untuk menyatu padu kan melayu/Islam supaya tidak berbalah dalam politik.

    Kuasa politik sangat penting. Hilang kuasa politik, hilang kuasa memerintah negara.

    Jong pecah yu kenyang!

    ReplyDelete
  4. Bhai Jin-anonymous,

    Simple jer caranyer.... banyak senang.... kita semua kena ikut Islam (dalam semua segi)...

    Islam adalah satu cara hidup.... kalu semua ikut Islam secara yang haq ... sure takder berbalah punya...

    takder rasuah, takder politik kotor, takder benda-benda pelik.. semua ikut Islam...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1