Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

27 February 2021

Asyraf Wajdi Yang Bengong

Bhai/DeeDee semua....

24 April 2018 yang dijadikan point oleh Asyraf Wajdi kononnya PH telah mempunyai kuasa dalam menentukan proses memasukkan maklumat baru dalam Buku Sejarah Tingkatan 4 tue sebenarnya memperlihatkan betapa bengongnya Asyraf Wajdi nih...

24 April 2018 adalah tarikh penamaan calon PRU14...

Jadi pada tarikh 24 April 2018 tue Dokumen Standard Kurikulum dan Pentaksiran (DSKP) telahpon diluluskan... dan proses nak diluluskan nih mengambil masa yang cukup lama... bukan sehari dua....

Tarikh mengundi untuk PRU14 adalah pada 9 Mei 2018... maknanya ianya masih lagi dibawah kerajaan caretaker iaitu Barisan Nasional.

By the way.... sebelum 24 April 2018 tue.... iaitu masa Dokumen Standard Kurikulum dan Pentaksiran (DSKP) sedang dirangka... yang biasanya mengambil masa lebih kurang 5 tahun.... kenapa tidak ada suara-suara membantah??? Adakah selama 5 tahun sebelum 24 April 2018 itu semuanya sedang tidur lena dan nyenyak?

Hahaha.... Nampak sangat la bengong Asyraf Wajdi ni... aper pon kita memang tahu siapa Asyraf Wajdi nih.. dan bagaimana sikap dan kerja dier.... Hahahaha.... skrang sudah kantoi lagi mahu menegakkan benang basah.... hahaha..... ini semua nak tunjuk ada buat kerja la nih... hahaha

Hahaha...

Nampak sangat ader agenda sebenarnya Asyraf Wajdi ni



4 comments:

  1. bhai mcm gampang asyraf ni hahaha kesian senator pun x dapat hahaha

    ReplyDelete
  2. nak raih populariti jer tu. pilihanraya dah dekat kot. orang ramai melayu sama macam orang amerika, sebut komunis jer habis jadi naik darah. Mujur di malaysia pakai mask tak jadi komunis serperti di amerika

    ReplyDelete
  3. 1. Tun dan UMNO
    Cikgu Kamarul Azman Habibur Rahman..

    Pengasas PPBM

    (Persoalan prinsip, dasar dan akidah. Perlukah aku menang bila prinsip maruah negara dan akidah digadai untuk menang..!?)

    Seorang yang bijak pasti mampu memanfaatkan musuh-musuhnya, daripada seorang bodoh yang dijahanamkan oleh rakan-rakannya.

    (Perlukah aku menang dan mengangkat sesorang yang bercakap pasal islam dengan gah bila berkuasa tetapi bila kuasa sudah tiada sanggup pula mengadai akidah bersama anak cucu menjulang perjuangan COMANGO, LGBT Seksuality Merdeka dan bersama sama jadi barua Lee Kwan Yew@ DAP bila sudah kehilangan kuasa.!? Ingat 22 tahun 22 bulan berapa banyak tanah orang Melayu tergadai dan bailout bagi tokey Cina)

    Dalam meniti hari-hari menuju kepada terbitnya fajar pilihanraya umum ke 15, UMNO perlu mempunyai pandangan yang jelas dan terang tentang siapa rakan dan siapa lawan. Ini bukanlah masa untuk UMNO menambahkan musuh tetapi sebaliknya.

    (Kami tidak menambah musuh cukup lah musuh yang sedia ada pengajaran 22 tahun 22 bulan cukup mengajar kami siapa musuh dan kawan dikala susah dan senang..)

    Mantan Presiden Amerika Syarikat Abraham Lincoln pernah berkata “Bukankah aku membinasakan musuh-musuh ku dengan menerima mereka sebagai rakan?”

    ( Yer Abraham Lincon dan Tun tidak sama, Abraham mati ditembak semata mata menghentikan sistem hamba abdi sungguh mulia dan manipulasi Federal Reserved, hingga mati ditembak demi prinsip kerjanya walaupun dia agama Kristian.
    Tun apa yang dia buat untuk negara selama 22 tahun 22 bulan... prinsip flip flop dan lalang)

    Saya cuba menyelami perasaan para pemimpin serta ahli-ahli UMNO apabila Tun Mahathir mula menunjukkan tanda-tanda untuk pulang ke pangkuan UMNO.

    (Tanda kepulangan untuk apa..!? Yang rakyat nampak tanda kepulangan orang yang cukup terdesak menyelamatkan anak cucu dan kroni setelah tipu daya dan muslihat politiknya mudah dibaca oleh rakyat)

    Ternyata ada perasaan yang masih dan akan terus terusik tentang apa yang telah berlaku.

    (Apa guna nya untuk menang bila semua harta rakyat dibailout sesuka hati demi anak cucu bila rugi berniaga sambil memaki hamun bangsa sendiri tak tahu berniaga dan sebagainya bila perniagaan anakcucu rugi..!?)

    Ramai juga yang seperti telah menutup hati terhadap Tun.

    (Perlu kah aku harus menang semata mata untuk menang bila prinsip flip flop Rules Of Laws yang dilaung dari satu bukit ke satu bukit dengan mudah dipijak pijaknya dengan lidah bercabang fitnah jijik bila kuasa ditangan.. bila kuasa sudah tiada diulang ulang Prinsip Of Laws. Sekali diperbodoh tidak mengapa Cikgu..!! kalau lebih sekali cuba memperbodohkan rakyat itu bangang namanye..)

    Namun untuk menang dalam permainan politik, UMNO tidak mampu untuk menutup pintu terhadap mana mana tokoh yang ingin bersama mereka.

    (Ye kami mahu menang dan bodohlah kalau bertanding tak nak menang. Apa guna menang bila maruah akidah iman tergadai..!?
    Biarlah kalah tapi kalah bermaruah dengan akidah iman tidak digadai dan dijual beli dengan mudah...bijak kah aku semata mata untuk menang bila akidah maruah bangsa digadai sesuka hati)

    ReplyDelete
  4. Tunggu mazlee saman dia. Terkincit nanti

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1