Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 February 2021

Hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazali

Bhai/DeeDee semua...

Tak lama dulu... Yang Arif Tuan Hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazali nih telah menjatuhkan hukuman penjara 12 tahun keatas bekas Perdana Menteri Najib Razak atas kes rasuah melibatkan SRC International... Kini Tuan Hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazali juga telah menjatuhkan kes juga terhadap Mohd Isa Samad dalam kes rasuah Felda..

Syabas dan Tahniah diucapkan kepada Yang Arif Tuan Hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazali ..

Kita faham... setelah semua disemak dan dicerakinkan... maka keputusan inilah yang paling tepat buat kes Mohd Isa Samad atas pertuduhan rasuahnya...

Kita juga faham... keputusan ini berada di peringkat Mahkamah Tinggi.... dan tertuduh (Mohd Isa Samad) boleh membuat rayuan ke Mahkamah Rayuan atau pun sekurang-kurangnya membuat Semakan Kehakiman... dan boleh dilanjutkan sehingga ke Mahkamah Persekutuan...

Apa pun... telah dibuktikan bahawa tertuduh telah bersalah... itu yang pasti...

Moga kita semua dapat melihat keadilan dan ketelusan dalam semua proses Mahkamah di Malaysia yang sememangnya perlu reformasi. Yang mana kita nak lihat pulak Annuar Musa sangkut kes pembelian hartanah Dudley International House oleh Mara Inc di Australia

Ader paham ka??



2 comments:

  1. kalau pkmb tak kalah ada berani ka
    apa hal ngan kenyataan sirul ynag diheboh olih tomes
    tak kan tak da bivara baru

    pkmb - pemimpin korup masih bergaya

    semua aturan ynag mansuia buat bolih diubah jika salah
    banyak lagi ynag sangkut sangkut

    sama ka cara siasat orang kevik ngan orang besar?
    selalu dengar bila orang vesar ditanya tentang siasatan
    ynag dilakukan kepada mereka
    jawapannya - ok depa pro dalam kerja

    jawapan dari orang kecik
    ada ynag diperlakukan ngan berbagai

    orangorang besar yang tengah dibicara vukan dari
    pihak penguasa
    tampok bukan dari pkmb

    tak ramai ketua jabatan.ejensi ynag berani tegak amanah jawatan
    masih takut ngan sang pelantik
    kalau ada rasa terhutang budi ngan penguasa
    keadilan tak kan dapat dilaknsanakan

    penguasa dunai pun tak ramai yang suka keadilan
    terlaksana tanpa restu depa

    jnagan terlalu harap keadilan di dunya
    nanti keciwa

    Dan terang benderanglah bumi (padang mahsyar) dengan cahaya (keadilan) Tuhannya; dan diberikanlah buku (perhitungan perbuatan masing-masing) dan didatangkanlah para nabi dan saksi-saksi dan diberi keputusan di antara mereka dengan adil, sedang mereka tidak dirugikan.

    ReplyDelete
  2. Belajar la menulis elok-elok sikit...dah pandai, baru komplen orang lain.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1