Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

27 February 2021

Parti Amanah Yang Bakal Terbongkang?

Bhai/DeeDee semua...

Dari hari ke sehari.. makin ramai yang tinggalkan Parti Amanah... Sebab apa mereka tinggalkan Parti Amanah? Boleh dikatakan hampir semuanya melihat Parti Amanah telah kehilangan tumpuan, tujuan dan matlamat.... Itu yang kita boleh simpulkan..

Bagi gua pulak... kenapa sejak sekian lama Parti Amanah telah ditubuhkan... gua tetap tak menyertainya... pada gua simple jer... Dari segi politiknya.... gua masih kekal sebagai ahli seumur hidup PAS... tapi walaupun begitu... gua tak wala' dengan pimpinan parti yang ader sekarang nih... sama ader dari peringkat kawasan, negeri mahupun pusat... dan gua lihat ... kepimpinan dalam Dewan Ulama PAS serta Mursyidul Am PAS penuh mengarut...

Jadi... gua tetap takkan join Amanah... itu jelas... walaupun bagaimana teruknya kepimpinan PAS... 

So... bagi kengkawan yang dah masuk Amanah... dah sekarang rasa macam tak best ngan Amanah.. tindakan mereka yang berpindah parti dan masuk PKR pada gua adalah satu tindakan yang tak wajar.. Memang tak patut mereka buat macam itu walaupun itulah yang paling terbaik yang mereka rasakan...


Apapun... gua lihat bahawa Parti Amanah yang bakal terbongkang pada PRU15 ... mungkin sebab ader beberapa pimpinan yang dilihat condong kepada Mahathir Mohamed yang dari awal lagi penubuhan PH dan sebelum itu pon gua ader cakap yang Mahathir Mohamed nih mengarut ja... dan terbukti ianya betul.... siap gua pernah menganjingkan rakan blogger gua si TukarTiub yang masa tu bukan main sanjung dan puja puji Mahathir Mohamed....

Hahahahah



5 comments:

  1. Ahli pas seumur hidup bhai haha. Gua apa parti pun tak de sebab sikap melayu yg lahanat. Dulu kat tangan gua ramai loyor2, jurunilai2 melayu gua rekomen buat perjanjian kontrak dll. Tenyeh je dpt fee ribu riban walaupun byk kesalahan mudah dlm kontrak perjanjian. Sebab gua percaya melayu selagi tak meniaga dan di sokong oleh org2 melayu sampai kiamat pun tak maju. Gua pun percaya bhai dpt kontrak pun sebab melayu. Tt tu gamaknya dah kena suap dgn atok kot.

    ReplyDelete
  2. PAN Imayam memang parti Biawak Hidup atau cawangan Melayu Sekular DAPigs. Habis cerita.

    Kau pul;ak blogger, toksah cakap setiA dengan PAS, mmg DAPigs perlu tinggalkan beberapa ekor ejen DAPigs dalam PAS jika PAN gagal sakan seperti yg dah dijangka awal awal lagi

    ReplyDelete
  3. Sesapa yang masih bodoh lagi nak bergayut dengan si tua nyanyok tu memang tak patut ada dalam politik Malaysia lagi. Mat Sabu dan lain2 pemimpin Amanah yang masih lagi rindu kat mahathir akan menyesal nanti pada PRU15 bila rakyat beramai2 tempelak dan juih mulut kat depa sebab masih lagi dok berkepit dengan si tua tu. Rakyat dah menyampah denagn mahathir dan sesapa ahli politik yang masih lagi sanjung dia akan bakal tersungkur ditendang oleh rakyat. Kepala tu jangan dok terngadah tengok langit je! Sesekali tengok gak ke bawah sebab depan kamu tu ada lubang besar dan dalam yang dah berusia 96 tahun, Mat Sabu, wei! Mahathir dan pejuang dah takde dalam perkiraan politik rakyat Malaysia masa PRU 15 nanti!

    Nick.

    ReplyDelete
  4. Tun dan UMNO

    Cikgu Kamarul Azman Habibur Rahman..

    Pengasas PPBM

    (Persoalan prinsip, dasar dan akidah. Perlukah aku menang bila prinsip maruah negara dan akidah digadai untuk menang..!?)

    Cikgu : Seorang yang bijak pasti mampu memanfaatkan musuh-musuhnya, daripada seorang bodoh yang dijahanamkan oleh rakan-rakannya.

    (Perlukah aku menang dan mengangkat sesorang yang bercakap pasal islam dengan gah bila berkuasa tetapi bila kuasa sudah tiada sanggup pula mengadai akidah bersama anak cucu menjulang perjuangan COMANGO, LGBT Seksuality Merdeka dan bersama sama jadi barua Lee Kwan Yew@ DAP bila sudah kehilangan kuasa.!? Ingat 22 tahun 22 bulan berapa banyak tanah orang Melayu tergadai dan bailout bagi tokey Cina)

    Cikgu : Dalam meniti hari-hari menuju kepada terbitnya fajar pilihanraya umum ke 15, UMNO perlu mempunyai pandangan yang jelas dan terang tentang siapa rakan dan siapa lawan. Ini bukanlah masa untuk UMNO menambahkan musuh tetapi sebaliknya.

    (Kami tidak menambah musuh cukup lah musuh yang sedia ada pengajaran 22 tahun 22 bulan cukup mengajar kami siapa musuh dan kawan dikala susah dan senang..)

    Cikgu : Mantan Presiden Amerika Syarikat Abraham Lincoln pernah berkata “Bukankah aku membinasakan musuh-musuh ku dengan menerima mereka sebagai rakan?”

    ( Yer Abraham Lincon dan Tun tidak sama, Abraham mati ditembak semata mata menghentikan sistem hamba dan manipulasi Federal Reserved, hingga mati ditembak demi prinsip kerjanya walaupun dia agama Kristian. Tidak sesekali prinsip Abe Lincon digadainya. Tun apa yang dia buat untuk negara selama 22 tahun 22 bulan... prinsip flip flop dan lalang)

    Cikgu : Saya cuba menyelami perasaan para pemimpin serta ahli-ahli UMNO apabila Tun Mahathir mula menunjukkan tanda-tanda untuk pulang ke pangkuan UMNO.

    (Tanda kepulangan untuk apa..!? Yang rakyat nampak tanda kepulangan orang yang cukup terdesak menyelamatkan anak cucu dan kroni setelah tipu daya dan muslihat politiknya mudah dibaca oleh rakyat)

    Cikgu : Ternyata ada perasaan yang masih dan akan terus terusik tentang apa yang telah berlaku.

    (Apa guna nya untuk menang bila semua harta rakyat dibailout sesuka hati demi anak cucu bila rugi berniaga sambil memaki hamun bangsa sendiri tak tahu berniaga dan sebagainya bila perniagaan anakcucu rugi..!?)

    Cikgu : Ramai juga yang seperti telah menutup hati terhadap Tun.

    (Perlu kah aku harus menang semata mata untuk menang bila prinsip flip flop Rules Of Laws yang dilaung dari satu bukit ke satu bukit dengan mudah dipijak pijaknya dengan lidah bercabang fitnah jijik bila kuasa ditangan.. bila kuasa sudah tiada diulang ulang Prinsip Of Laws. Sekali diperbodoh tidak mengapa Cikgu..!! kalau lebih sekali cuba memperbodohkan rakyat itu bangang namanye..)

    Cikgu : Namun untuk menang dalam permainan politik, UMNO tidak mampu untuk menutup pintu terhadap mana mana tokoh yang ingin bersama mereka.

    (Ye kami mahu menang dan bodohlah kalau bertanding tak nak menang. Apa guna menang bila maruah akidah iman tergadai..!?
    Biarlah kalah tapi kalah bermaruah dengan akidah iman tidak digadai dan dijual beli dengan mudah...bijak kah aku semata mata untuk menang bila akidah maruah bangsa digadai sesuka hati)

    Untuk Cikgu : Jadi lah seperti Abraham Lincon biarlah 'kalah ditangan musuhnya' hingga ditembak mati sekalipun perjuangkan dan membebaskan hamba abdi dan belenggu Federal Reserved tapi prinsip perjuangannya tidak berganjak seinci pun, itu lah Abraham Lincon. Macam langit dan bomi jauh benar Abraham Lincon yang tidak mengadai prinsipnya untuk cikgu dijadikan ukuran dengan prinsip Tun.

    Pada cikgu elok lah pergi sekolah balik dan belajar tapi bukan mengajar..!!

    ReplyDelete
  5. Bukan masalah condong kpd Tun,tapi bila Tun jadi PM kerajaan PH, tiba2 personnel2 Amanah dah tak reti nak tegur/kritik Tun macam mrk bersama Pas dulu. Makin naik minyak la si tua kutuk tu.... Sampai dah kena khianat oleh Tun pun masih dok nak bersama Tun. Itu punca masalah Amanah!!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1