Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

17 May 2021

Nampak Sangat Terdesaknya

Bhai/DeeDee semua...

Gua pernah kata dulu semacam ader kuota dalam urusan saman dan kompaun berkaitan SOP Covid-19 nih... macam kebulur sangat nak menyaman... kebulur sangat nak buat kompaun...

Pelik...

Bukan setakat Isteri yang antar makanan kepada suami pon kena saman kompaun.... tapi sampaikan pekerja restoren pon kena kompaun pasai makan di premis restoren tempat dier bekerja ... hanya disebabkan dier tak pakai pakaian seragam..

Sekejap...

Pekerja kedai tomyam pon takder pakai pakaian seragam.... macam mana kira nih... Otak takder ka?? Budi bicara takder ka?? Tau nak menyaman jer...tau nak mengkompaun jer...

Kita tau la Kerajaan Perikatan Nasional nih dah takder duit.. takder income... tapi jangan la bodoh sangat...



6 comments:

  1. yahudi tak terdesak pun
    kobid kobid yahudi terus bnatai saudara Islam
    nagara nagara islam hnaya kutok keras
    tak teramsuk ynag bers3kutu ngan yhaudi pasti diam
    takut yhaudi murka

    elok bala Allah hnatar pun
    ramai atas muka bumi ni munapik n kapir
    ynag Islam pun ada ynag ingkar perintah Allah

    Hai Nabi katakanlah kepada istri-istrimu, anak-anak perempuanmu dan istri-istri orang mukmin: Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka". Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, karena itu mereka tidak diganggu.
    Dan Allah adalah Maha pengampun lagi Maha penyayang.

    dah ribuan tahun Allah perintah tutup aurat
    ramai yang ingkar
    bila mai ini kuman pakat dengar perinath
    kpair pbb tutup mulut n idung
    nasib baik tak suruh tutup muka ngan palstik
    kalau suruh pasti ramai ynag ikut

    Dan sungguh akan Kami berikan cobaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan.
    Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar

    ReplyDelete
  2. Anom atas tu duduk dalam gua atau tak celik. Kalau betul kuman mari pakat dengar perintah tak adalah kovid melarat macam ni.

    ReplyDelete
  3. mudah nak baca isu kenapa wang sumbangan ini sbb anak Duta Timur Tengah di lantik jadi pengerusi Selamatkan Gaza. Biasa la tuu nak proboking untuk tuan mereka.

    Mudah nak baca isu ini di bangkitkan Melayu kena faham betul betul sbb isu itu tuan nya DAP melalui abdinya PAN PKR yang suruh bangkitkan.

    Jawapan aku mudah ajer.. wang sumbangan itu diberikan untuk Aman Palestine.. dan wang itu tidak disumbangkan kepada anak cucu pejuang pejuang dalam Pertubuhan COMANGO, LGBT Gay dan Pluralis Murtad.


    #susahsangatkenakjawab

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang lahap duit 1mdb tu dap ka? Ingat melayu maksum ka? Yg kes makan rasuah tak habis2 pun melayu islam juga. Pasal duit, lobai janggut sekaki pun tak boleh percaya. Derma tin milo ada odit ka?

      Delete
    2. 1MDB kes mahkamah... jho low nik faisal dll tak dapat di tangkap kes ini pincang... fitnah tetap ada dlm kes 1 MDB

      Delete
  4. mudah nak baca isu kenapa wang sumbangan ini sbb anak Duta Timur Tengah di lantik jadi pengerusi Selamatkan Gaza. Biasa la tuu nak proboking untuk tuan mereka.

    Mudah nak baca isu ini di bangkitkan Melayu kena faham betul betul sbb isu itu tuan nya DAP melalui abdinya PAN PKR yang suruh bangkitkan.

    Jawapan aku mudah ajer.. wang sumbangan itu diberikan untuk Aman Palestine.. dan wang itu tidak diberikan kepada anak cucu pejuang pejuang dalam Pertubuhan COMANGO, LGBT Gay dan Pluralis Murtad.


    #susahsangatkenakjawab

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1